Re: Dwa lacza bez bycia LIR'em

Autor: Jacek Zapala (jacek_at_it.pl)
Data: Wed 20 Feb 2002 - 18:42:58 MET

"Grzegorz Janoszka" <grzegorz.janoszka-nospam_at_pro.onet.pl> writes:

> "Łukasz Grochal" <lukie_at_pc012.kozia-wolka.ppp.tpsa.com> wrote in message
>
> W znalezieniu losi, którzy beda rozglaszac Twoja klase (patrz nizej).

> Taaaak? Chcesz powiedziec, ze jak dostalem przypuscmy od TPSA klase
> 195.205.25.0/24 i podlaczam sie do drugiego operatora, to ten drugi operator
> ma rozglaszac klase 195.205.25.0/24 w swiat? I ze RIPE tak zaleca?

Chyba niezupełnie o to mu chodziło.

> No to jak to niby zrobic inaczej?

Ja się tym nie bawię i mogę się mylić, ale widzę to tak:

Gość dostał 195.205.25.0/24 i rozgłasza to sobie _pod_swoim_ASem_
przez kogo chce. Jeśli ktoś ma w tablicy routingu to co on rozgłosił
i całą tepsę, to puści jego ścieżką ze względu na more specific route.

A jeśli tnie małe klasy (główna wada PI dla małych klientów), to i tak
pakiet nie zginie, bo pójdzie do tepsy, tyle, że ścieżką ogłaszaną
przez tepsę.

No i jest lepiej niż w przypadku PI.

        Jacek