Re: Open realy

Autor: Szymon Sokół (szymon_at_bastard.operator.from.hell.pl)
Data: Tue 05 Feb 2002 - 23:46:09 MET

On Tue, 5 Feb 2002 21:09:43 +0000 (UTC), Cezar Cichocki <cezar_at_cs.net.pl>
wrote:

>Szymonie, a czy możliwe jest żeby w ramach domeny UCI egzystował swego czasu
>jakiś host studencki (akademiki na przykład) który byłby open relayem?

Yyyy. Istotnie. Ale jeden to chyba jeszcze nie *większość*, zważywszy, że w
UCI jest ponad setka komputerów, w tym ok. tuzina serwerów? A z tego tuzina
większość już od dość długiego czasu ma dobrze określone ograniczenia na
relayowanie. A w ogóle nie było mowy o open relayach, tylko o nieodnotowywaniu
*prawdziwego* adresu nadawcy w nagłówkach, co jest jakby innym zagadnieniem.
Open relay może to robić, i nasze serwery to robiły, nawet kiedy były jeszcze
open relayami. Patrz posting Łukasza Komsty w tym wątku. plearn.edu.pl tego
*nie* robił - taka uroda MTA pod VM.

>p.s. Przez ostatnich kilka lat nie sądziłem że dożyję momentu kiedy Szymon
>użyje wulgaryzmu publicznie ale oto stało się! Zanotowałem skrzętnie w
>notatniczku, będzie co wnukom opowiadać - ale i tak pewnie nie uwierzą ;)

E, zdarzało mi się i wcześniej, jak ktoś mnie *bardzo* zirytował. Wstydzę się,
ale jak o 1 w nocy człowiek siada do newsów ledwo żywy i czyta takie brednie,
jeszcze do tego w wykonaniu studenta własnej uczelni, to nerwy puszczają...

--
Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager                         B
Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow                 O