Re: net przez "kable elektryczne"

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Sat 02 Feb 2002 - 15:04:58 MET

Michał Świderek napisal(a) [01 Feb 2002]:

> Jestem ciekawy kto rozpowszechnia takie plotki o baaardzo dużych
> zakłóceniach na sieci energetycznej?

Wyniki testow np. w UK. Co prawda tam nie testowano sprzetu Ascom, tylko
Nor.web, ale zawsze.

> Gratuluję również pojęcia o pasmach radiowych: jeżeli już mówimy o
> falach to akurat jesteśmy na falach krótkich w zakresie 1,5 - 30MHz.

A harmoniczne?

> Akurat urządzenia zainstalowane przez STOEN mają wszelkie certyfikaty
> europejskie jeżeli chodzi o kompatybilność elektromagnetyczną.

Certyfikaty na wiekszosc urzadzen telekomunikacyjnych informuja tylko i
wylacznie, ze samo urzadzenie nie emituje fal poza obudowe.

Jezeli jest podlaczone do kabla, to jak najbardziej moze emitowac. Chocby
DSL - same urzadzenia koncowe maja certyfikaty, ale linie DSL (kable
podlaczone do tych urzadzen), zwlaszcza takie z kodowanie 2B1Q, sieja
elektromagnetyka i zaklocaja inne linie i nie tylko.

Nie jestem przeciwnikiem tej technologii, tylko realista :(

--
					(moskit_at_irc.pl)