Re: net przez "kable elektryczne"

Autor: Michał Świderek (michal.swiderek_at_ascom.com.pl)
Data: Fri 01 Feb 2002 - 17:08:51 MET

Użytkownik "Lukasz Komsta" <luke_at_ariadna.pl> napisał w wiadomości

> ...nie wspominając już o tym, że taki internet sam też sieje, i niekiedy
> zakłóca telewizory, łączność profesjonalną na pogotowiu/policji), nie
> mówiąc już o sprzęcie krótkofalowców. W UE są odpowiednie normy co do
> zakłóceń, u nas jeszcze niestety nie ma. Dlatego taka firma wybiera
> sprzęt delikatnie mówiąc badziewny. Tam, gdzie wprowadzono testowo tą
> technologię, szum w zakresie 1-50 MHz wzrastał o 30 dB i np. I programu
> na falach długich słuchało się bardzo ciężko.
>
> A ja się zastanawiam, czy nie taniej jednak pociągnąć w budynku skrętkę,
> [...]

Drodzy kochani malkontenci!!!

Jestem ciekawy kto rozpowszechnia takie plotki o baaardzo dużych
zakłóceniach na sieci energetycznej? Czy któryś z was kiedykolwiek zbadał
zjawisko wprowadzania przez urządzenia elektryczne zakłóceń
szerokopasmowych??
Chyba nie bo nikt z was by nie rozsiewał takich bzdur!!!

Gratuluję również pojęcia o pasmach radiowych: jeżeli już mówimy o falach to
akurat jesteśmy na falach krótkich w zakresie 1,5 - 30MHz.

Akurat urządzenia zainstalowane przez STOEN mają wszelkie certyfikaty
europejskie jeżeli chodzi o kompatybilność elektromagnetyczną.

Pozdrawiam

MS