Re: [Chello] Błąd routingu?

Autor: Dominik Ścigalski (dominiks_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 17 Jan 2002 - 13:05:07 MET

Użytkownik "Grzegorz Podsiad3o" <empeg_at_skrzynka.pl> napisał w wiadomości

> a jesteś pewien dobrej konfiguracji ?
> nie ma jakiegoś "dzikiego" proxy ustawionego ?

Nie ma! Używam proxy.chello.pl port 8080
Co ciekawe, jak wyłączę korzystanie z proxy,
nie działa bramka SMSowa plusa (podejrzewam,
że ruch przechodzi wtedy przez transparentny
proxy, który jest źle skonfigurowany - nie ma
indywidualnej identyfikacji i do bramki dochodzą
zbiorcze zgłoszenia i szybko zostaje wyczerpany limit)

> bo u mnie:
> onet,wp,gazeta,tpnet,astercity,google < 1s

Nie chciałbym, żeby to wyszło jak licytacja małych
chłopców ale jeśli chodzi o prędkośc ACN'u to nie
mam prawa powiedzieć jednego złego słowa:

Onet:
Statystyka badania dla 213.180.130.200:
Minimum = 271ms, Maksimum = 871ms, Średnia = 515ms
Wp.pl:
Statystyka badania dla 212.77.100.101:
Minimum = 231ms, Maksimum = 461ms, Średnia = 308ms
Gazeta:
Statystyka badania dla 193.42.231.16:
Minimum = 10ms, Maksimum = 20ms, Średnia = 11ms
TPnet:
Statystyka badania dla 217.98.20.14:
Minimum = 160ms, Maksimum = 551ms, Średnia = 363ms
Astercity:
Statystyka badania dla 212.76.33.53:
Minimum = 0ms, Maksimum = 20ms, Średnia = 8ms
Google:
Statystyka badania dla 216.239.39.100:
Minimum = 110ms, Maksimum = 131ms, Średnia = 124ms

> yahoo, altavista <2s

Yahoo:
Statystyka badania dla 64.58.76.227:
Minimum = 110ms, Maksimum = 140ms, Średnia = 119ms

Altavista:
Statystyka badania dla 209.73.180.8:
Minimum = 110ms, Maksimum = 811ms, Średnia = 416ms

> a pliki ciągną się do 55k/sek - czego u Ciebie bez zmiany abonamentu
> nie da się raczej osiągnąć - poza oczywiście dostępem do lokalnych
> zasobów

A w tych lokalnych zasobach znajduje się serwer proxy,
z którego korzystam i z którym nie ma żadnych problemów.
Dzięki temu zwykle transfery z Polski osiągają ok 60Kb/s,
baaaaaaaardzo często 90 Kb/s, a zdarzało mi się osiągać
utrzymujące się 120 Kb/s !!!!! Z np. www.nasa.gov często
ok. 30 Kb/s.

> Ja tam do mojego chello nic nie mam. Działa szybko, limit mi nie
> przeszkadza, serwerów nie mam potrzeby stawiać.

Zazdroszczę ci zatem (w imieniu mojej dziewczyny, bo ja jestem
zadowolony z ACN) i chciałbym, żeby również u mojej dziewczyny
wszystko działało tak jak to opisujesz.

Chciałbym może jeszcze zwrócić twoją uwagę na fakt, że
rozmawialiśmy tu o pingach, a te nie korzystają z serwerów
proxy, które MSZ są przyczyną mojego niezadowolenia. Podejrzewam
również, że istnieje więcej niż jeden proxy dla Warszawy i
jeden dla Krakowa i myślę, że to właśnie one pwodują opóźnienia.

Swoją drogą, czy jest sposób obejścia proxy który znajduje się
na wyjściu danego IP? (Chodzi mi o ten transparentny, "po drodze"
Chciałbym się przekonać "jak to działa" bez proxy.

> Astercity ma swoje zalety - więcej usług dodatkowych, szybszy dostęp do
> lokalnych zasobów, możliwość łatwej zmiany adresu IP (statyczny/
> dynamiczny) - ale za to w moim przypadku - kiedy nie zajmuję się
> regularnym ściąganiem dużej ilości rzeczy - ale czasem potrzebuję coś
> dużego szybciej ściągnąć - jest po prostu tańsze.

Chyba nie wgłębiłeś się w sieć Astercity, albo trafiłeś na region
ACN, w którym ich usługi działają tak samo marnie jak u mojej
dziewczyny Chello. Jedyny argument, z którym mógłbym się zgodzić
to to, że potrzebujesz coś _WYSŁAĆ_ Chello oferuje wtedy
znacznie szybszy wysył niż _podstawowy_ abonament ACN (jednak
wysył, można w ACn całkiem małym kosztem powiększyć aż do
momentu, w którym łącze staje się symetryczne - ja właśnie tak
zrobiłem). Zauważyłem, że wysył zwykle nie przekracza wartości
ustalonych w łączu (przysył natomiast, przynajmniej w moim
wypadku przekracza je wielokrotnie).

Pozdrawiam,

Dominik

PS. Dzięki za wnikliwą informację o pingach, popinguję u
panny i porównam