Re: ograniczenia na SDI od nowego roku?

Autor: Marek Michalkiewicz (marekm_at_amelek.gda.pl)
Data: Thu 13 Dec 2001 - 16:51:18 MET

Marcin Krakowiak <m.krakowiak_at_fiber.net.pl> wrote:
: Marek Michalkiewicz wrote:

:> Biedna TPSA, do wszystkich doplaca - tylko nie wiadomo skad bierze ;)

: pewnie nie doplaca bo ilosc zagranicznych MB jest nizsza od potrzebnej, ale jesli chce

Przeciez wiem, ze nie doplaca ;) - odbija sobie to na 0202122, bo tam
kasuje kilkaset PLN za sciagniecie 1 GB nawet z kraju...

: znacznie poprawic jakosc bez podniesienia cen to powinna wprowadzic limity. sytuacja

A moze by tak mniej pary w gwizdek (mniej reklam w TV, sponsorowania
roznych imprez itp. dzialan marketingowych - PO CO, przeciez uslug
TPSA nie trzeba reklamowac, bo i tak jest wiecej chetnych niz slynnych
"mozliwosci technicznych"...), a przeznaczyc te srodki na inwestycje
w rozbudowe sieci? Tylko, ze TPSA moze zaczac tak myslec dopiero gdy
pojawi sie realna konkurencja... Poki co, im gorzej tym lepiej...
a w ogole to zawsze otworem do klienta ;)

: wyglada tak, ze 20% klientow zajmuje 80% dostepnego pasma... czemu te 80% 'zciagajacych
: mniej' mialoby za nich placic??

Dlatego, ze ruchu w sieci (w jej obecnej postaci, powstajacej przez lata
w nieco innych warunkach niz obecne) nie da sie rzetelnie taryfikowac.
Bylo to juz dyskutowane kiedys przy okazji pomyslow NASK i chyba niewiele
sie zmienilo. Skoro nie da sie rzetelnie, a wprowadzenie taryfikacji to
pewnie tez spora inwestycja, to moze lepiej zostawic na razie jak jest?
W koncu konkurencja i tak kiedys wejdzie - i to rozwiaze problem! :)

Zaczalem od niedawna z ciekawosci liczyc ruch na moim serwerku, wychodzi mi
srednio okolo 1 GB miesiecznie (mniej wiecej po tyle samo w obie strony),
czyli niby mialbym szanse w limicie sie zmiescic, ale niestety coraz wiecej
ruchu mam z przyczyn na ktore nie mam wplywu (a ci ktorzy maja, sa zwykle
tam, gdzie nikt nie ma pomyslow by wprowadzac limity) - spam, robaki itp.

: i kto wedlug Ciebie jest winny?

Nie szukam winnych... ale raczej dosc powszechnie wiadomo, ze komus
"na gorze" (kogo podobno sami sobie wybralismy... wszyscy jestesmy
sami sobie winni?) zalezalo (i chyba nadal zalezy...) na chronieniu
monopolu TPSA przez tworzenie takiego a nie innego prawa...

: ja mam nadzieje, ze zostana

Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia... Wiem, ze nie ma nic za
darmo, dziwie sie ludziom ktorzy jeszcze narzekaja ze SDI jest zbyt
drogie, godze sie na brak gwarantowanej przepustowosci i nie narzekam
na pingi do Telii... Ale po prostu wolalbym z gory wiedziec, ile co
miesiac zaplace. Prosze pamietac, ze SDI to nie tylko mozliwosc
sciagania mp3, ale tez dla wielu malych firm jedyna sensowna mozliwosc
by miec wlasny serwer i byc jakas mala czescia polskiego Internetu...

pozdrawiam
Marek