Re: ograniczenia na SDI od nowego roku?

Autor: Marek Michalkiewicz (marekm_at_amelek.gda.pl)
Data: Wed 12 Dec 2001 - 14:56:45 MET

Marcin Krakowiak <m.krakowiak_at_fiber.net.pl> wrote:
: internetowe lacza miedzynarodowe maja taka cene, ze zciagniecie przez Ciebie 1GB danych
: kosztuje ok. 20pln, jesli do tego TPSA/ISP musi kupic sprzet, starac sie zapewnic jakosc
: bo przeciez lacze nie powinno byc obciazone w 100% i miec zysk to cena zbliza sie do
: 50pln... jesli wiekszosc klientow zciaga wiecej GB warezow/divxow/mp3 to przeciez nikt nie
: bedzie do nich doplacac

Biedna TPSA, do wszystkich doplaca - tylko nie wiadomo skad bierze ;)

Nie pamietam czy argumentacja byla podobna, ale cos mi sie przypomina
ze kilka lat temu NASK mial pomysly z taryfikacja za ruch za granice.

NASK byl wtedy monopolista, ale zaraz potem pojawila sie konkurencja
(TPSA...), poza tym trudno bylo zrobic to rzetelnie - kto ma placic
za retransmisje zgubionych pakietw, ktos moze mi celowo zwiekszac ruch
bym musial wiecej placic, itp. NASK-owi na szczescie przeszlo :)

Historia troche sie powtarza? Tylko teraz jakos nowej konkurencji
niestety nie widac... :(

Mimo wszystko mam nadzieje, ze to tylko plotki, a limity jednak nie
zostana wprowadzone - moze z braku mozliwosci technicznych? :)))
Gdyby mialy byc od 1 stycznia, to chyba TPSA musialaby juz dawno
wyslac nowe umowy dla zachowania miesiecznego okresu wypowiedzenia...

Marek