Re: URT dzis napisal :-(

Autor: FastViper (fastviper_at_pld.org.pl)
Data: Sat 08 Dec 2001 - 02:12:06 MET

begin reply to Wojtek Zak:

> konsumentów.
>
> Dla mnie to prawo jest bezmyślne.
> A co w sytuacji, jeżeli jedna firma ma 45%, druga 35, trzecia 18, i
> jeszcze ktoś z małym udziałem?

oligopol -- wielu monopolistów

> Wcale przekroczenie tych 40% nie stwarza możliwości "zapobiegania
> skutecznej konkurencji na rynku".

ROTFL :))))))) Widzę, że kolega na bakier z ekonomią i co więcej - z
rzeczywistością. 40% rynku często pozwala nawet na dyktaturę cen..
Stwarza możliwości konstrukcji karteli itp..

> Owszem, jeśli jest jedna firma z udziałem 60 % całości rynku , a
> potem długo nic i 8 firm po 5%, to ma ona pozycję dominujacą, ale
> nie wtedy, gdy ma do czynienia z niemal równą sobie firmą.

Tu nie chodzi o pozycję ale o jej wykożystanie. A TPSA ma pozycję - i
teraz trzeba udowodnić że ją wykożystuje.

> Albo 2x45% i raz 10%. W takiej sytuacji mamy dwa równe siłą firmy.
> I co, szanowni urzędnicy uznają obie za podmioty dominujące?

Dokładnie tak.. 2x45% może np. oznaczać że firmy podzieliły sobie
kraj na 2 części i maksymalizują zysk modelowo ;-))

--
   :: [Maŕcín Wojţczuk] :: GG N°1513591 ::-=>  hacker wannabe  <=-::
   :: ˙Linux˙ registered user N°200916  Machine N°89843 <=- -  -  ::