Re: tak na zdrowy rozum [troche OT]

Autor: Tomasz Dudziak (tdudziu_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 26 Nov 2001 - 21:25:09 MET

Kerin wrote:
> Placi wielkie pieniadze chyba za dzierzawe starego, przegryzionego kabla.
> Ping nadal jak wczesnij <2000.
                          ^^^^^
u mnie tak samo :) 200 < 2000 (slownie: dwiescie mniejsze od dwoch
tysiecy :) to tak zeby sie poczepiac slowek , a w tym przypadku raczej
znakow :) )

> brak mi slow.
> pozdrowienia,
> _____
> Kerin
Placi wielkie pieniadze za przepustowosci jakie podala w serwisie
prasowym.
Wierze na slowo - 2x155Mbit, ale dla ruchu IP to pewnie mniej(2x120?).
Fakt ze ping jest wysoki wskazuje na nadwyzke ruchu. Nie jestem
specjalista, wiec nie bede sie posuwal
do bardziej konkretnych stwierdzen. Poza tym... sadze ze telia
konfiguruje to po swojej stronie, a panowie z polpaku po swojej. To, czy
lacze jest wykorzystywane najefektywniej zalezy od tych drugich (IMHO).
BTW. wole 1500ms bez strat niz 300ms i 30% strat.

Kable nie sa przegryzionea ani stare, lacze wykazuje sie bezawaryjnoscia
godna pochwaly. ping do telii zawsze mi 'chodzi', czego nie mozna
powiedziec o onet.pl i o hostach w Krakowie. A to ze jest za wysoki to
juz nie wina telii, mozna zwalac wine na tepse, ale tylko za to ze nie
kupila jeszcze wiekszej przepustowosci. Dzisiaj zmienil sie routing w
polpaku i teraz zamiast wroclaw->warszawa->telia idzie przez
wroclaw->lodz->telia i sredni ping jest ponizej 200, skacze od 70 do
300, martwi mnie tylko 5% strat, ale to da sie przezyc. jest godzina
20:25,normalnie o tej porze byl ping 1500 i wiecej. Zmiana nastapila
kilka minut po godzinie 15. (pinguje zawsze najmniejszym mozliwym
pakietem pokazujacym czas round-trip'ow (8 bajtow danych, 16 bajtow
calkowity rozmiar pakietu) co 0.2 sekundy)

ps. jesli ktos moglby sie podzielic spostrzezeniami dot. routingu do
telii dzisiaj (zmiany?) prosze o info na priv'a.

--
Cascor
Tomasz Dudziak