Re: ograniczenia na SDI od nowego roku?

Autor: YazZ (yazz_at_box43.gnet.pl)
Data: Mon 26 Nov 2001 - 21:24:06 MET

"ADi" <ads_at_irc.pila.pl> wrote in message
> ..Ale kto tu mówi o zmianie warunków umowy!? Tak trudno zrozumieć, że
stara
> umowa zostanie wypowiedzona przez TPSA ? Jest to zgodne z prawem, gdyż
> od września obowiązuje umowa na czas nieokreślony, a taka umowa może
> zostać wypowiedzona przez każdą ze stron z odpowiednim wyprzedzeniem.

TPSA nie może wypowiedzieć umowy w inny sposób niż jest to napisane w
umowie, tzn. kiedy zalegasz z opłatami, wykorzystujesz SDI do
popełnienia przestępstwa, itp.
Mogłaby jedynie zerwać umowę ze stosownym odszkodowaniem, np. zwrot
opłaty instalacyjnej. A rozwiązać umowę może tylko za porozumieniem
stron. Tyle prawo, jak to wygląda w praktyce ... tego nie wiem.
Czytając nową umowę o Neostradę jasno wynika, że TPSA w sprawie usługi
SDI związała sobie trochę ręce, bo w Neostradzie może praktycznie zrobić
wszystko - wystarczy tylko zmienić cennik.

> ..O ile mi wiadomo, to w Kodeksie Cywilnym nie ma mowy, że
podpisując
> umowę usługodawca ma obowiązek świadczyć na mocy tej umowy usługi
> dożywotnio. :) A może się mylę ?

AFAIK KC nie reguluje w tym wypadku okresu wypowiedzenia, a skoro nie to
wszystkie formy wygaśnięcia są opisane w samej umowie - być może Prawo
Telekomunkacyjne, którego jeszcze nie przestudiowałem wyjaśnia tą
kwestie.

Pozdro
Yazz