Re: tpsa i autoryzacja

Autor: Marek Michalkiewicz (marekm_at_amelek.gda.pl)
Data: Thu 22 Nov 2001 - 11:11:06 MET

Lukasz Trabinski <lukasz_at_lt.wsisiz.edu.pl> wrote:
: Swoją drogą, ciekawe co się stanie po wprowadzeniu dynamicznego IP dla SDI
: z tymi wszystkimi domenami, w których primary, a często i secondary ns stoi na
: SDI? Co na to NASK? :-)

NASK nic... ja mam domene w TASK :) Trzeba bedzie zrezygnowac z SDI
(a tak, to postaralbym sie o jeszcze jedno...), ze zwiazanej z tym
linii telefonicznej (mam dwie, trzecia mi wtedy niepotrzebna...),
pogodzic sie ze strata czasu i poniesionymi kosztami, moze poszukac
jakiegos miejsca do wstawienia i podlaczenia serwerka (pewnie takie
uslugi podrozeja, pozbawione konkurencji...) albo serwerek zwinac :(
(ja przezyje, ale dla wielu firm to niestety koniec dzialalnosci...)

Poki co TPSA nadal twierdzi, ze "Klienci SDI otrzymują staly adres
IP dzieki czemu SDI umozliwia nawet podlaczenie serwera" (cytat ze
strony http://www.tpsa.pl/sdi/sdi_05.php?menu=i ) i dobrze byloby,
by jak najwiecej osob zrobilo sobie kopie tej informacji, bo moze
(w razie gdyby te plotki sie sprawdzily - oby nie, moze ktos tam na
gorze TPSA jeszcze calkiem nie upadl na glowe) przydac sie w sadzie...

W pojedynke male szanse by wygrac z TPSA, ale gdyby tak poszkodowani
(byloby ich pewnie calkiem sporo) jakos sie zorganizowali i zrobili
zrzutke na dobrego prawnika... Nawet jesli umowa dopuszcza zmiane
warunkow technicznych i handlowych (rozumiem, ze mozna np. w ramach
jakichs porzadkow raz zmienic IP - tez klopot, ale mozna zrozumiec...
- albo np. troche podniesc cene), w koncu to jawne wprowadzenie
klienta w dosc kosztowny blad, ktos stawia serwer (zwykle robi sie
to na dluzszy czas, nie na kilka miesiecy...), by potem nagle sie
dowiedziec, ze juz nie moze go miec?

Mimo wszystko trzeba miec nadzieje, ze do czarnego scenariusza nie
dojdzie... Moze gdyby tak posiadacze serwerow na SDI zaczeli masowo
pisac listy (zwykle papierowe, jak najbardziej grzeczne i kulturalne)
do wladz TPSA (mam nadzieje, ze wciaz mozna pisac po polsku ;), ktos
tam raczylby zauwazyc, ze jest to duza grupa klientow, ktorych nie
warto sie pozbywac? Przeciez klienci sa sensem Waszego istnienia ;)

pozdrawiam
Marek