Re: Moderowanie / mordowanie polipa.

Autor: Michal Zalewski (lcamtuf_at_echelon.pl)
Data: Thu 22 Nov 2001 - 11:10:29 MET

On Wed, 21 Nov 2001, obi wrote:

> IMHO moderator nie odrzuca postow zgodnych z tematyka grupy, wiec jak
> moderacja moze zmienic jej "charakter"?

Nie napisalem, ze moderator takowe odrzuca, nie napisalem tez, ze
moderator chce zmienic jej charakter. Obawiam sie, ze nie potrafie
wytlumaczyc mojego stanowiska dokladniej niz uczynilem to w poprzednim
mailu, wiec poddam sie na tym froncie.

> Polip nie jest wzajemnym helpdeskiem, jezeli uwazasz ze taka grupa
> jest potrzebna - odsylan na usenet.pl jest tam opis jak zakladac nowe
> grupy.

Po pierwsze, Twoje notoryczne uwagi typu "odsylam do..." sa nieco
niestosowne w tego typu dyskusji. Po drugie, o ile pamietam, nie wykazales
w zadnym momencie, ze polip nie moze sluzyc do dyskutowaniu o tym co,
dlaczego i gdzie nie dziala. Ba, przytoczyles fragmenty opisu grupy, ktore
swiadcza o tym, ze polip jak najbardziej moze sluzyc do dyskutowania o
problemach. Po trzecie w koncu, jak napisalem w poprzednim mailu, i co
chyba widac, polip w duzej mierze temu wlasnie sluzy. Jest wzajemnym
helpdeskiem. Wiekszosc ludzi nie ma gdzie isc ze swoimi problemami z TPSa
i przychodzi tutaj - tematyka grupy tego nie wyklucza. Zas moderacja nie
ma na celu ingerowania w ow stan - a jedynie wywaleniu trolli. A wiec? Czy
naprawde cos jeszcze pozostaje niejasne?

> Polip zostal wlasnie po to stworzony, aby bylo gdzie przedyskutowac te
> kilka spraw organizacyjnych miesiecznie.

To najwyrazniej pora:

  - zmienic sposob moderacji i wycinac wszystkie posty poza owymi
    kilkoma; w szczegolnosci, zaczac wycinac posty o nie dzialaniu
    czegokolwiek w sieci,

  - zmienic opis grupy tak, by nie uzywal slowa 'problemy' lub
    jednoznacznie wyjasnial, ze nie chodzi o tymczasowe awarie.

Poki co, zadna z tych rzeczy nie zostala zrobiona. Dopoki nie sa zrobione,
dopoty polip jest jaki jest, nie taki, jak Twoim zdaniem byc powinien. Zas
jak dlugo jest wlasnie tym polipem, ktory znamy przez ostatnie pare lat,
tak dlugo moderacja mu szkodzi, poniewaz zdecydowanie spowalnia przeplyw
informacji.

> Problemy uzytkownikow tepsy sa dla mnie czysta abstrakcja:)

Moze pora na alt.fan.obi, gdzie bedziesz mogl dyskutowac tylko o
problemach, ktore nie sa dla Ciebie czysta abstrakcja?;)

Poddaje sie. Nie chce ciagnac tego watku, gdyz jako rezultat moze sie
okazac, ze wprowadzona zostanie moderacja moderatora majaca na celu
wyciecie dyskusji na temat dyskusji na polipie ;) Jedyne co chcialem
wskazac to to, ze polip ma okreslony profil, zdefiniowany przez opis grupy
oraz przez rzeczywistosc; profil ow nie wyklucza tematyki awarii, jako ze
kwalifikuja sie one pod szerszym i niesprecyzowanym terminem "problemow";
jak na razie NIKT nie podjal zadnych dzialan majacych na celu zmiane tego
profilu. Moderacja rowniez nie miala tego na celu. Ty forsujesz swoj
wlasny punkt widzenia, ktory ogranicza sie do bardzo specyficznych
problemow i kilku postow miesiecznie na polipie, ale jak raz nic nie
wskazuje na to, by wiekszosc oczekiwala wlasnie takiego polipa (tzn. nikt
nie podjal jakichkolwiek dzialan majacych na celu zmiane profilu grupy).
Oczywiscie, masz pelne prawo zainicjowac stosowna dyskusje na odpowiednich
grupach, wnioskowac o zmiane opisu i o dostosowanie sie przez moderatora,
ale poki co, nie mialo to miejsca. Do tego czasu dyskutujemy o tym, jaka
grupa jest.

Expertowym zwyczajem, rzucam swojski EOF ;)

Michal Zalewski [lcamtuf_at_bos.bindview.com] [security]
[http://lcamtuf.coredump.cx] <=-=> bash$ :(){ :|:&};:
=-=> Did you know that clones never use mirrors? <=-=
          http://lcamtuf.coredump.cx/photo/