Re: terroryzm

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 20 Sep 2001 - 23:43:49 MET DST

Dnia 17 Sep 01 o godz. 16:56, tomek_at_waw.pdi.net napisal(a):

> O rany, wyjatkowo niesmaczne porownanie :-(
>
> Przeciez roznica polega na tym, ze teraz nikt nie MUSI przejmowac sie
> tragedia ludzi w Ameryce a Ciebie nikt nie bedzie scigal za to, ze napisales
> to co napisales.

Roznica polega tylko na tym, ze kiedys wymuszano to przymusem fizycznym, a
dzisiaj wywiera sie presje moralna. Metoda jest owszem lagodniejsza, ale idea
ta sama...

> Zebym ja przejmowal sie Zwiazkiem Radzieckim trzeba bylo
> mnie oklamywac, czy ktos mnie oklamuje w zwiazku z USA?

Oklamywanie nie ma tu IMHO nic do rzeczy.

> Gdyby ludzie mieli gdzies to co sie stalo to szum medialny wokol
> wydarzenia trwalby 2 godziny a nie tygodnie czy wrecz miesiace. Tym sie
> roznia czasy wolnosci od czasow niewoli.

Hm... czy tobie sie wydaje, ze szum medialny generuja zwykli ludzie?
Media uzurpuja sobie prawo do sterowania ludzkimi pogladami tak "w czasach
wolnosci" jak i "w czasach niewoli". Tyle ze "w czasach niewoli" jest ktos
nad nimi, kto ustala im obowiazujaca linie, a "w czasach wolnosci" kazda
gazeta/radio/TV obowiazujaca linie ustala sobie sama (lub ustala ja jej
wlasciciel...). Ale dalej to sa poglady *gazety* czy *telewizji*, a nie
zwyklych ludzi!
Zwykli ludzie moga sie co najwyzej wypowiedziec w Usenecie. I sam widzisz, ze
tutaj takiej czolobitnosci wobec USA nie ma... ;-) A odpowiedz sobie sam na
pytanie - czy tekst z pogladami takimi jak moje mialby szanse w obecnym
czasie zostac wydrukowany w jakiejkolwiek gazecie? A jezeli nie, to
powinienes zrozumiec, o czym pisalem...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl