Re: terroryzm

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 20 Sep 2001 - 23:36:18 MET DST

Dnia 17 Sep 01 o godz. 12:10, TaKeDa napisal(a):

> Ameryka to jest symbol wolnosci (moze niektorzy tego nie pojmuja, bo nigdy
> tam nie byli)
[...]
> Dzieki Stanom, mogli uciec od niedoli, oraz przesladowan i kontynuowac
> normalne zycie.
> Tez stany niejednokrotnie udzielaly pomoc innym krajom.

Moze nie zachlystuj sie tak tymi Stanami. Owszem, pomagaja innym krajom -
wtedy, kiedy maja w tym swoj interes. Kiedy interesu nie maja, albo maja
wrecz przeciwny, to nabieraja wody w usta, tak jak np. w przypadku Tybetu.
To jest zwyczajny kraj, dbajacy przede wszystkim o swoje wlasne interesy, a
nie jacys uszczesliwiacze swiata.

> Pozatym to nie bylo stwierdzenie ze ten atak jest atakiem na cala
> cywilizacje tylko,
> ze atak jest atakiem na wolnosc, ktorej symbolem, badz co badz jest Ameryka.

Zle sluchasz (albo nie sluchasz) radia i nie czytasz prasy. Slowa o "ataku na
cywilizacje" powtarza sie tam dziesiatki razy.

> Ale co innego zginac z rak natury, a co innego byc niewinnym i zostac
> zamordowanym.
> Dlatego sa te swieczki, oraz minuty ciszy.

Juz tlumaczylem w innym poscie na innej grupie, ze dla mnie nie ma zadnej
roznicy, wiec nie bede sie tutaj powtazral, zerknij sobie:

> Nikt nie kaze Ci pokazywac czegokolwiek, jezeli masz udawac, to lepiej nic
> nie rob.

Wlasnie o to chodzi, ze kaze. Bylem sobie np. w piatek 14.09 na pewnej
konferencji (niektorzy moze nawet wiedza na jakiej ;-)), a tu o 12:00 kaza mi
wstac i milczec. Przyszedlem tam zupelnie dla innego celu - gdybym chcial
okazac solidarnosc Amerykanom, to poszedlbym pod ich konsulat z kwiatkami,
tak jak to niektorzy zrobili, i co wazniejsze, sam wybralbym czas kiedy to
zrobie. A bardzo nieprzyjemnie odebralem, ze ktos o narzuconej odgornie
godzinie usiluje mi narzucic, ze mam akurat wtedy odczuwac solidarnosc z
bratnim narodem amerykanskim ;-> i na dodatek okazywac ja w okreslony,
narzucony odgornie sposob.
Naprawde jako zywo przypominaja mi sie socjalistyczne "akademie ku czci"...
:-(((

I poniewaz faktycznie na tej grupie to off-topic, to wiecej juz na ten temat
pisal nie bede...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl