Re: Neostrada

Autor: Adam Kułagowski (fidor_at_hoga.pl)
Data: Tue 11 Sep 2001 - 18:08:34 MET DST

Rafal Galinski, napisał(a):
> [...]
> opisanego powyżej profilu użytkownika. Nie jest naszym celem zarabianie na
> ruchu pakietów. W ciągu najbliższych tygodni będziemy mogli ocenić właściwy
> poziom limitów.
>
> Limity zostały ustalone progresywnie. To naturalne, że chcemy zachęcać
> klientów do migracji do wyższych opcji usługi.
>
> Planujemy wprowadzenie systemu rozliczania za usługi internetowe. Dostępne
> na świecie rozwiązania pozwalają pobierać opłaty za usługi Internetowe
> (płatne treści) w oparciu o ilości przesłanych pakietów. Takie systemy
> działają, dlaczego nie miałaby działać i u nas?

Co pan powie na nastepujaca sytuacje - mam SDI wiec nie musze sie obawiac
limitow. Albo nawet ide do kawiarenki. Cokolwiek. Nielubie kogos kto ma
Neostrade. Zaczynam go floodowac (poczta, ping ... metod jest wiele)
wysledzic dana osobe jest ciezko a i dynamiczny IP nie stanowi przeszkody.

I ja pozostaje bezkarny (bo zlapanie takiej soby jest trudne/niemozliwe
przy zachowaniu minimum ostroznosci a czesto docelowa osoba nie wie ze
jest celem takiego ataku) tylko musi placic wam wymierne pieniazki.

Przypomina to sytuacje gdy NASK chcial wprowadzic oplaty nie za lacze a za
ruch. Odsylam do archiwum.

Kierujecie ta usluge do klienta indywidualnge. Co jesli indywidualny
klient zeche pogladac telewizje, czy posluchac radia.

> Stały adres IP
>
> Proszę o uwzględnienie wyjaśnień, które dotyczą opisu adresatów usługi. Dla
> większości z nich dynamiczny adres jest rozwiązaniem bardziej bezpiecznym, a
> do uwierzytelniania już niedługo będą mogli używać PKI. Na razie zakładam
> utrzymanie dynamicznego adresu. Nie potrafię jeszcze powiedzieć, czy i kiedy
> wdrożymy opcjonalnie możliwość uzyskania adresu stałego.

Na przyklad firma ma mozliwosc Neostrady a chce postawic u Siebie poczte.

Co smieszniejsze dynamiczny IP da sie obejsc przy stawianiu serwera. I nie
stanowi to zadnego zabezpieczenia klienta. Klient bedzie sie ograniczal do
danej centrali (czyli 16 IP ?) majac dane o jego systemie i "odcisk stosu"
(fingerprinting) nie bedzie duzym problemem. Code Red jakos na dynamiczny
IP tez nie zwazal. Dynamiczny IP moze miec sens gdy :
-jest za malo adresow publicznych
-klienci lacza sie na krotko

Obie te warunki nie sa tu spelnione. Prose pomyslec o sytuacji gdy dana
osoba podpadnie gdziekolwiek. FTP,irc, WWW. Gdy ma ona taly IP to mozna ja
odfiltrowac (na newsach killfilem) na necie firewallem. A gdy mamy
dynaniczny IP to bedzie wciaz sie powtazala sytuacja z 0202122 gdy nie alo
sie odfiltrowac poszczegolnych osobnikow. Czy tez z usenetem.

Juz nie wspominam o takich utrudnieniach jak zdalna administracja, wykup
proxy czy innych uslug ktore wymagaja stlaego IP.

> 12 miesięczna "lojalka"
>
> Jest to standard u operatorów komórkowych. Urządzenie końcowe w przypadku
> ADSL też kosztuje kilkaset USD. Jego amortyzacja jest więc dla nas ważna.
> Planujemy wprowadzenie możliwości, aby klienta sam kupował sobie
> gdziekolwiek dowolny modem ADSL i kupował do nas jedynie usługę dostępu. Na
> razie jednak jest to niemożliwe: urządzenia są wciąż zbyt mało
> zestandaryzowane, a my mamy jeszcze za mało doświadczeń, co do działania w
> warunkach naszej sieci.

Tu ok - standart.

> Kompetencje pracowników BOK, 0-800 i innych
>
> Poziom wiedzy pracowników obsługi klienta będziemy stale poprawiać. Mam
> świadomość tego problemu i pracujemy nad tym. Min. po to uruchomiliśmy 0800.
> Przepraszam za wspominane przez Państwa nieprzyjemności.

Mile byloby zauwazenie grupy pl.internet.komunikaty tak jak to robi NASK
nawet przy malych awariach. Sytuacja - padla polka na osiedlu Jelonki w
Warszawie. Nie wiadomo o co chodzi. Owszem dowiedzialem sie z infolinii
TPSA ale kosztowalo mnie to wiele wiecej czasu. (A i was pieniedzy)

To maly detal. Wieksze kwiatki tez sie zdazaja a jezeli juz sa opisywane
to sa w sposob niechlujny (daty zakonczenia z przyszlosci) a sam opis jest
bardzo lakoniczny (prosze popatrzec na komunikaty NASKU)

Wazna uwaga - dlaczeo BOK jest czynny do godziny 16 ? przeciez klient
wtedy jest w pracy. Mialem ostatnio szczescie (tak mowie mowic o szczesciu
bo albo jest zajete albo nikt nie odbiera przez 5 minut (z zegarkiem w
reku) BOK w Pruszkowie.

> Łącza międzynarodowe
>
> Już nastąpiła poprawa na wejściu do Europy. Od miesiąca można np. słucha
> Radio 1 z serwera BBC w Londynie, (70 kilo stałej transmisji - przynajmniej
> u mnie w domu) W przeciągu kilku tygodnie nastąpi uruchomienie dodatkowych
> łączy zagranicznych i znikną problemy z transferem do Stanów. Moją ambicją
> jest doprowadzić do podobnej transmisji jak u jednego z naszych konkurentów
> (ISP) o bardzo mało wykorzystanej sieci. To nastąpi - tak jak w październiku
> ubr. przestało wreszcie być problemem "wbić" się na modem 0-20.

Ma pan szczescie. W porownaniu do NASKU (mam szczescie korzystac dialupu
uczelnianego Politechniki Warszawskiej) roznica jest o klase. Bardziej
oplaca mi sie wdzwonic na uczelnie i wynegocjowac 28800 (stare modemy) niz
dzwonic na 0202122 i dostac 46666 ale lacze z zagranica to pomylka.
Nie wiem moze Neostrada ma jakies lepsze lacze ale 0202122 i zagranica to
dwie rozne rzeczy.

> Podsumowując, nie zakładam, iż mój email Państwa przekona. Oczywiście należy
> potraktować go jako "mowę-trawę". Wierzę jednak, iż już w ciągu najbliższych
> miesięcy przekonają się Państwo, iż oferta usługi Neostrada jest
> najkorzystniejsza na rynku i - co więcej - o dobrym stosunku ceny do
> jakości.

> PS: W ciągu tygodnia otrzymaliśmy już naprawdę dużo przedłużonych umów od
> Klientów pilota. Proszę pozwolić na następujące domniemanie: Zadowolonych
> Klientów Usługi Neostrada.

Nie - oni po prostu nie maja innej mozliwosci. Maja pelne polki SDI i
tylko Neostradedo wyboru. Tak jest na Jelonkach (bo nawet propobnowalem
bratu zeby zrezygnowal z Neostrady i kupil 2 SDI)

Podsumujmy:
Duzy plus ze ktos z TPSA postanowil oficjalnie w ypowiedziec sie na
newsach na polipie. To duzy krok i mam nadzieje ze nie odosobniony
przypadek.

Wada jest to ze mimo piknych slow w wielu miejscach nawet SDI nie jest
dostepny i nie sposob sie dowiedziec kiedy bedzie. Tak jest w Komorowie
(centrala Pruszkowska) - Komorow to bogate osiedle (wyzsza klasa srednia)
i jest tu wiele potenjalnych klientow TPSA ale od wielu lat cisza. Moze
pan bedzie w stanie cos zmienic (w co watpie)

Ostatnia sprawa - czy jest sens przy aktualnych lintach na download i
upload jest utrzymywanie ograniczenia na zakladania Neostrady jako bramki
do Internetu ? Wykryc i tak tego nie wykryjecie a wielu nie stac na
wydanie 300 zlotych a w wielu na to ich stac (a sumarycznie takiego
przychodu nie wygeneruja)

Liczac na odpowiedz.

Pozdrawiam

--
     Adam Kułagowski        UIN: 23321744          fidor_at_pf.pl
Whoa! Error finding error not found error.