Re: Gdzie archiwum Experta / kompendium wiedzy o nim ??

Autor: Krzysztof Drewicz (hunter_at_devel.raszyn.pl)
Data: Sat 08 Sep 2001 - 03:19:06 MET DST

In article <3B995612.81BFF9BD_at_poczta.onet.pl>, Jacek wrote:

> Ustawa o ochronie danych osobowych, o ochronie praw autorskich
> czyli dozwolony jest uzytek prywatny, niepubliczny
> ale juz nie umieszczenie na serwerze www bez zgody autorow oryginalnych
> tekstow.
Podłączyłeś się do internetu ?
Przeczytałeś Regulamin ?
Wszystkie RFC ?
A co to jest Internet? Sieć departamentu Obrony USA.
Więc tam kieruj swoje pozwy OK ?

> System Usenet to jest zamkniety system.
Jasne. Wiesz w ile godzin można mieć kilka feedów na gołym hoscie ?
Wiesz ile można mieć hostów po wizycie w supermarkecie ?
Nadal twierdzisz że usenet jest zamknięty ?
A o bramce usenet2fido może słyszałeś ?
> Nadal oczekuje na orzecznictwo czy Deja naruszala prawa autorskie archiwizujac
> usenet i udostepniajac wyszukiwanie pelnotekstowe.
Wiesz mam 20GB dysku wolne zaraz pociągnę archiwa pl.* ze wszystkich hostów
z otwartym portem news i zrobie wyszukiwarkę. Ciekawe co zrobisz.
Zacznij może od pozywania onetu. Oni też pozwalają na wyszukiwanie tekstów.

> Wiele opinii sklada sie ku temu, ze naruszala i dlatego zostala zlikwidowana,
> jakkolwiek w pozniejszym okresie, gdy sprawa ochrony praw autorskich byla
> podnoszona
> coraz czesciej, to Deja ratowala sie umieszczeniem linkow umozliwiajacym
> kasowanie postow z usenetu.
> Niestety te linki byly uzywane przez hackerow do kasowania z archiwum postow
> osob trzecich
Aha. Jak ktoś umie kliknąć w link to jest hackerem.

> Teraz jest Google, ale nadal w wersji beta,
> gdyz ochrona praw autorskich nie zostala rozwiazana nalezycie.
>
> Istnieja bardzo dobrze uzasadnione opinie, ze prawa autorskie moga naruszac
> wyszukiwarki
> indeksujace zasoby internetu bez zgody zainteresowanego i udostepniajace w
> wyszukiwarce
> jego strony www, gdy nie wykazal takiego zainteresowania.
Umieszczając stronę pozwala wszystkim znającym adres na czytanie jej.
Pytanie za 100 punktów: Skąd wyszukiwarka zna jego adres ?
a)inne strony na nią wskazują bo autor poinformował kolegów że ma stronę
b)dodał się do wyszukiwarki

> Prawdopodobnie w ciagu 2-3 najblizszych lat wyszukiwarki beda placily autorom
> odlanianych stron
> a dodatkowo kazdy czytajacy strone bedzie placil autorowi rowniez drobna
> oplate.
To niech lepiej nie wystawia stron. Lub zajmie sie .htaccess.

> ale pozyjemy to zobaczymy co z tego wyniknie
> niemniej pelna komercjalizacja internetu doprowadzila do normalnosci
> i deklarowania maksymalnej ochrony swoich praw autorskich w internecie.
> Do kazdej strony www, nawet tej pustej z kropka w lewym rogu.
Co to za strona ?

> Jacek
Szanowny Jacku !
Wybacz że zadam to pytanie wprost:
Skąd bierzesz pomysły na takie stwierdzenia ?

--
Krzysztof Drewicz
hunter_at_pld.org.pl