Re: wirus ?

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 07 Sep 2001 - 22:36:55 MET DST

Leszek A. Szczepanowski napisał:

> Tymczasem expert twierdzi, ze zabezpieczenia na serwerach
> to jedyne jakie nalezy stosowac,

klamiesz

> a uzytkownik to ktos
> taki kto powinien bezgranicznie ufac swojemu dostawcy
> internetu i w zasadzie bezsensem jest stosowanie przez
> niego profilaktyki antywirusowej, bo i po co? Od tego
> jest przeciez ADMIN. Ktoremu za to placa :)

dokladnie
ten komu placa jest odpowiedzialny za security.
jezeli nie ma internet security officer, to jest nim admin.

Jedyna sensowna profilaktyka antywirusowa, wirusow pocztowych to na
serwerze
pisal ci to juz 10 razy Jaroslaw i nadal nie rozumiesz.

Nie istnieje polityka antywirusowa internetowych wirusow pocztowych na
poziomie uzytkownika i jego peceta, poniewaz nie mozna jej wdrozyc ani
wyegzekwowac.

Przykladowo stoi 100 pecetow u ISP, przychodza ludzie, loguja sie
korzystaja, odchodza,
tepsa udostepnia internet, tysiace ludzi sie loguje na 0202122, cos tam
robi, wysyla, odbiera
a potem wylacza sie.

To sa sytuacje z rzeczywistego swiata.
Kto ma komu powiedziec o polityce antywirusowej i ja egzekwowac.
Polityka to wladza, nie masz wladzy na pecetem Kowalskiego, to nie
mozesz wobec niego prowadzic zadnej polityki.

A skoro zadna sensowna polityka nie jest realna, to tak jak ci pisze
Jaroslaw.
Skaner na serwerze poczty i to wszystko.

Bo inaczej bedzie jak z Asmodeuszem. Wielka polityka, zasady,
ostroznosc, wielkie administrowanie, a i tak wysyla posty na pl.test i
tego nie kontroluje,
a przeciez gdyby zamiast follow-up pl.test
byl follow-up Echelon
to by korespondencje sluzbowa wysylal do Echelona ?

- a kaze sie kontrolowac pracownikom bez wiedzy specjalistycznej

zatem nie zyjmy w fikcji ze swiata taki jest jak go opisujemy lub chcemy
zeby byl
ale za wirusy nie moze byc odpowiedzialna Pani Zosia, Krysia, Kasia
ale admin, jako jedyny ktory w zakresie obowiazkow ma internet /network
security.