Re: wirus ?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 07 Sep 2001 - 22:29:54 MET DST

Dnia 7 Sep 01 o godz. 2:52, Asmodeusz napisal(a):

> [...]
[...]
> A użytkownik nie musi dysponować wiedzą specjalistyczną tylko programem
> antywirusowym. W większości regulaminów jakie widziałem jest paragraf w
> którym wyraźnie pisze że to użytkownik komputera jest zobowiązany
> okresowo sprawdzać swój system oprogramowaniem antywirusowym.
[...]
> Admionistrator na nic się nie musi powoływać gdyż nic nie zrobił.

A ty bijesz tylko niepotrzebnie piane.
Jasne, ze administrator nic nie *musi*, ale *moze*. A po to, zeby ograniczyc
rozprzestrzenianie sie wirusa w ogole w sieci, nawet powinien. Przeciez jak
ktorys user rozesle tego wirusa, to 90% z tych, co go dostali, otworzy
zalacznik powodujac dalsze rozprzestrzenianie sie wirusa. Zatem gdzie tylko
mozna, trzeba go ciac. Zalozenie filtra na serwer zajmuje mniej czasu, niz
Twoje bicie piany na temat, co moze, a czego nie moze administrator.
Zachowujesz sie tak, jakby cie obchodzilo tylko wlasne podworko, a poza nim
moze byc chocby potop. Tymczasem odfiltrowywanie wirusow na serwerze jest
dzialaniem dla dobra calej sieci - odciazenia laczy, serwerow itp. od
przesylania niepotrzebnego - i niebezpiecznego - chlamu. Chociazby z tego
wzgledu wirusy nalezy filtrowac.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl