Re: wirus ?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 07 Sep 2001 - 22:15:29 MET DST

Dnia 6 Sep 01 o godz. 21:38, Bronek Kozicki napisal(a):

> jestem administratorem box43.pl . Takich skarg otrzymuję ostatnio dosyc
> dużo, ale w nie mogę nic z nimi zrobić. Wirus (a dokładnie: robal
> internetowy) SirCam wysyła się sam, po zarażeniu komputera ofiary, i bez
> jej wiedzy. Po prostu niektórzy użytkownicy box43.pl nie używają
> programów antywirusowych, i nie ma sposobu który by ich do tego zmusił.

O ile wysylaja listy przez Wasz SMTP, to mozna na nim zalozyc filtr, ktory
tnie tego wirusa. Ja na swoim serwerze taki zrobilem na procmailu. Jezeli
masz sposob na wczepienie procmaila jako filtra w Waszego MTA, to regulki na
wirusa moge podeslac.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl