Re: wirus ?

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 06 Sep 2001 - 20:51:07 MET DST

> (cut zeby skrocic)

> A nieświadomie używa outlooka ?

Outlook to licencjonowany program. Jezeli uwazasz ze jest wadliwy to
kieruj roszczenia wobec MS.

> Mikołaj ciemnš nocš się zakradł i mu
> wredne oprogramowanie zainstalował .

j.w.

> A taki producent modemu ma wiedzę specjalistycznš i świadomie
> wyprodukował sprzęt który wirusy rozsyłać może. Idšc dalej , komputer
> też świadomie został wyprodukowany, przecież specjalistycznš wiedzę mieć
> trzeba żeby taki wyprodukować. Podajmy do sšdu producentów, świadomie
> sprzedali nieświadomemu biedactwu które przecież niewinne że jego
> komputer sam z siebie wirusy rozsyła.

sam sobie odpowiedziales
czy twoja wiedza jest wiedza specjalisty czy amatora
tzn. wiesz wiecej niz przecietny uzytkownik czy nie
mam nadzieje ze tak, a jezeli tak, to twoja swiadomosc jest wieksza, bo poglebiona o
wiedze o mozliwych zagrozeniach wirusowych.

> A użytkownik nie musi dysponować wiedzš specjalistycznš tylko programem
> antywirusowym.

Nie musi takim programem dysponowac jezeli system windows tego nie wymusza.

> W większości regulaminów jakie widziałem jest paragraf w
> którym wyraźnie pisze że to użytkownik komputera jest zobowišzany
> okresowo sprawdzać swój system oprogramowaniem antywirusowym.

To zamiast uzytkownika wpisz administratora i nareszcie bedzie mial regulamin zakresu
swoich obowiazkow.
Zobowiazywanie do uzywanie programu antywirusowego jest nielegalne, poniewaz system
operacyjny windows tego nie wymaga, a jest kompletnym systemem operacyjnym.

Co wiecej, gdybys usilowal taki regulamin wprowadzic, to w pierwszym rzedzie obowiazuje on
ciebie.

> No wiem , ty je nieświadomie rozsyłasz.

klamiesz

> Admionistrator na nic się nie musi powoływać gdyż nic nie zrobił.

sam widzisz
twierdzisz ze zaniechal dzialania

> Wirusa
> wysłał włšściciel komputera i nieświadomość działania go nie
> usprawiedliwia,

usprawiedliwia, poniewaz dzialal nieswiadomie, zatem jego odpowiedzialnosc jest wylaczona

> bo wtedy brak mu kompetencji do wykonywania funkcji
> uzytkownika komputera. A na brak wiedzy najlepsza jest nauka.

Takie kompetencje nie sa wymagane, poniewaz korzystanie z systemu operacyjnego nie wymaga
szkolenia, ani w instrukcji uzytkowania komputera taki wymog nie istnieje

> Jesteś pewien że to prokurator określa zakres odpowiedzialności ?

A byles kiedys na rozmowie ?

> Bo ja
> to mam w umoie o pracę , a z prokuratorem umowy żadnej nie podpisywałem.
> (Po za tym mam to w paru ustawach ale to nie prokurator je pisał)

ale wiedza nie ciazy

> Żeby je opóiźnic trzeba je rozpoznać. A twoja ślepa wiara we
> wszechwiedzę oprogramowania aktualizacji softu nie przeprowadzi. Cóż
> poradzš twoje cudowne skanery na wirusa który powstał przed chwilš ?

Nie ma wirusow ktore powstaja przed chwila.
Drogi rozpowszechniania sie wirusow na swiecie sa znane, jak i czas rozpowszechniania.
Informacje na serwerze CERT sa aktualne, wystarczy je czytac tak czesto jak to potrzebne..

A poza tym co to za administrator ktory nie wspolpracuje z innymi adminami na swiecie
i nie zapewnia sobie najnowszej informacji o wirusach pojawiajacych sie na wszystkich
kontynentach.
Jezeli nie masz czasu, to mozesz sobie wykupic abonament takiego serwisu.

> Prowadzi, ale ty na takim najwyraźniej nie byłeś.

Na takim na ktorym cie nie przeszkolono jak skanowac wirusy mailowe to nie bywam.

zadziwia mnie twoja beztroska, masz internet, usenet, grupy nt. security, dyskutujesz obok
tematu,
a mozesz w ciagu godziny sie dowiedziec jak zainstalowac skaner antywirusowy na serwerze,
jaki i po co.

ja naprawde myslalem ze standard wiedzy w temacie zostal ustalony po pierwszym pojawieniu
sie internetowego wirusa mailowego.

A ty znowu wrociles do przedszkola.

Jacek