Re: wirus ?

Autor: Asmodeusz (chris_at_asmodeusz.prv.pl)
Data: Thu 06 Sep 2001 - 21:57:11 MET DST

Jacek wrote:

> Nie sugeruje, tylko wskazuje na taka mozliwosc, ktorej nie mozna wykluczyc.
> W koncu kiedys ludzie zaczna powaznie traktowac szkody wyrzadzane internetowymi
> wirusami
> i dochodzic roszczen za szkody.
> Moze to byc 100 zl, a moze 1000 zl odszkodowania.

To niech dochodzą od producenta oprogramowania rozsyłąjącego wirusy.

> Dokladnie , wirusa rozsyla server mailowy.

Nie , wirusa rozsyła outlook. Idąc twoim tokiem rozumowania powinienem
oskarżyć TPSA bo wirus przesłąny był przez ich łącze.

> Ale tutaj przegra, poniewaz musialby wykazac swiadome dzialanie, a takiego
> przeciez nie ma,
> natomiast dzialanie administratora jest swiadome, gdyz majac specjalistyczna
> wiedze dopuszcza do rozpowszechniania sie wirusa za posrednictwem swego
> serwera.
> Zatem w sadzie administrator przegrywa od razu.
Bzdura. To użytkownik działa świadomie gdyż mając wiedzę jakiego używa
softu nadal z niego korzysta. Administrator jest nieświadomy bo
obowiązuje go tajemnica korespondencji i nie może sprawdzać co ludzie w
listach wysyłają.

> WP mi donosilo o zainstalowaniu skanera antywirusowego, chyba takze onet .. i
> inni
> nie znam serwera mailowego ktora jeszcze nie skanuje wirusow internetowych

A znasz taki który je skutecznie usuwa ?
Jedynym skutecznym zabezpieczeniem jest ich _niewysyłanie_.

--
Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
chris_at_asmodeusz.prv.pl