Re: wirus ?

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 06 Sep 2001 - 19:39:27 MET DST

> Sugerujesz ze ktos kto sam wysyła wirusy i nie potrafi upilnować tego co
> robi jego włšsny komputer , powinien podawać do sšdu administratorów
> innych komputerów ?

Nie sugeruje, tylko wskazuje na taka mozliwosc, ktorej nie mozna wykluczyc.
W koncu kiedys ludzie zaczna powaznie traktowac szkody wyrzadzane internetowymi
wirusami
i dochodzic roszczen za szkody.
Moze to byc 100 zl, a moze 1000 zl odszkodowania.

> Tylko dlatego że przez komputery tych
> administratorów te wirusy przesyłajš ?

Dokladnie , wirusa rozsyla server mailowy.

> Ty nie jesteś botem , ty jesteś
> poważnie chory.
> prędzej admin powinien podać do sšdu użytkownika który wykorzystuje jego
> serwer do rozsyłania wirusów.

Ale tutaj przegra, poniewaz musialby wykazac swiadome dzialanie, a takiego
przeciez nie ma,
natomiast dzialanie administratora jest swiadome, gdyz majac specjalistyczna
wiedze dopuszcza do rozpowszechniania sie wirusa za posrednictwem swego
serwera.
Zatem w sadzie administrator przegrywa od razu.

> Które inne ?

WP mi donosilo o zainstalowaniu skanera antywirusowego, chyba takze onet .. i
inni
nie znam serwera mailowego ktora jeszcze nie skanuje wirusow internetowych