Re: upadlosc Areny.pl

Autor: Marcin Sochacki (wanted_at_spam-to-dev-null.bg.univ.gda.pl)
Data: Thu 06 Sep 2001 - 08:20:18 MET DST

Jaroslaw Rafa wrote:
> Dla *obiektywnej oceny jakosci* wyszukiwarki istotnie wazne jest to, jak
> dziala, a nie jaki ma adres.
> Ale na to, *z jakiej wyszukiwarki uzytkownicy beda korzystali*, z reguly
> maja wplyw wzgledy zupelnie pozamerytoryczne. Dla jednego bedzie to
> pewien prestiz i poczucie elitarnosci, jakie dawal ICM, dla drugiego - wynik
> dzialania marketingu, jak np. w przypadku Onetu ;-). Ale w jednym i w drugim
> przypadku rzeczywista jakosc dzialania wyszukiwarki sie najmniej liczy.

Z większością argumentów -- zgoda, ale z tym, że "jakość liczy się
najmniej" to przesadziłeś. Jak wytłumaczyć gwałtowny wzrost
zainteresowania Google mniej więcej rok temu? Przecież wówczas nie mieli
oni praktycznie żadnej reklamy na innych serwisach. Jednak ludzie po
przetestowaniu Google (niesamowita szybkość, dobre jakościowo linki,
brak bannerów) już przy nim pozostali. Myślę, że to klasyczny przykład
jak można samą jakością zastąpić kosztowne zabiegi marketingowe.

> A ja przestalem uzywac archie.icm.edu.pl, jak odkrylem ftpsearch.ntnu.no
> (obecnie ftpsearch.lycos.com). I juz przy tym pozostalem i wiecej mi nie
> potrzeba :-)

Ja też używałem, jednak parę miesięcy temu Lycos oczywiście musiał to
"sportalić", czyli wpierdzielić jakieś bannery, katalogi linków i inne
badziejstwo. Obecny adres tamtego ftpsearcha to:
http://download.lycos.com/static/advanced_search.asp
A do polskich FTPów lepszy będzie Plikoskop:
http://plikoskop.internauci.pl/

Wanted