Re: Spoleczna Komisja Monitoringu Reklamy Internetowej

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 04 Sep 2001 - 13:04:24 MET DST

Bulba napisał:

> Czyli w tym konkretnym wypadku będzie tak ważna jak Rada Blockersów
> ds. Cen Napojów Wyskokowych w Pobliskim Sklepie...
> (je¶li nie pamiętasz, zaczęło się od reklamy na onecie, a ty teraz
> mówisz że twoja komisja o szczytnych celach nie bedzie współpracowała
> z onetem...)

Dokladnie.
Nie bedzie wspolpracowala z onetem.
Bedzie wspolpracowala z reklamodawcami, ktorzy zechca skorzystac z bezstronnej
oceny reklamy internetowej, przed jej emisja na miliony kont e-mail.

> To dlaczego w takim razie 'po¶lubiłe¶' onet?
> Nie zauważyłe¶ innych 'narzeczonych'? A może akurat ta 'narzeczona'
> najbardziej ci się spodobała, a teraz nagle zaczynasz na nią narzekać?

Nie narzekam.
Nie mowie juz o onecie, tylko o SKMRI.
Reklamy z onetu to byl tylko przyklad, wiarygodny, poniewaz sie z nim zetknalem
osobiscie.
Ale nie wykluczam ze inni te reklamy uwielbiaja i wolaja jeszcze, jeszcze ;)

> A dlaczego narzekasz? Czyżby dlatego że nie przyszło ci do głowy
> że możesz dostawać różne reklamy na konto pocztowe, nawet takie
> które ci się nie podobają?

Nie przyszlo mi to do glowy.
Otrzymuje reklamy z zagranicy i naprawde sa mniej infantylne.

> Oh, ale przecież wcze¶niej się na to zgodziłe¶.
> Czyżby¶ się pomylił? WeĽ 'rozwód'...

Nie ma takiej potrzeby.
Nie godzilem sie na otrzymywanie reklam od kazdej narzeczonej.
Myslalem ze onet reprezentuje wysoki poziom kultury, taktu, dobrego wychowania,
zasad
i zastosuje go wobec reklamodawcow.
Oddzielajac przyslowiowe plewy od ziarna

> Cenzura może ograniczać reklamę, więc jakby nie patrzeć da się znaleĽć
> powiązania między jednym a drugim...

A co ma wspolnego bezstronny, niezalezny doradca z cenzura ?
Skoro opinie SKMRI beda bestronne, poufne, skierowane wylacznie do
zainteresowanego reklamodawcy, to gdzie sie doszukujesz cenzury ?
Czy idac do adwokata mowisz, ze jest cenzorem ?

> Są poważni, bo tylko niepoważni ludzie robią wielką aferę z powodu
> nieistotnego maila zawierającego reklamę, na dostawanie której się przecież
> zgodzili...

a skad wiesz jakie kolejne reklamy ?
Jezeli nie obowiazuja zadne zasady, to kolejne reklamy moga byc wyraznie
obrazliwe
a nie tylko niesmaczne, jak reklama podpasek dla chlopow
czy wydluzanie penisa,

> Ależ takie standardy są, przecież kto¶ akceptuje reklamy do wysłania.

Tej z wydluzaniem penisa tez ?

> Mów że ci się te standardy nie podobają i tyle...

Standardow nie znam, zatem nie wiem czy istnieja i ewentualnie jakie.
Znam tresc reklam i dlatego o nich mowie.

> I możesz zrezygnować ze skrzynki mailowej na Onecie...

Nie moge.
Poniewaz to umowa dwustronna. Onet poinformowal moich adresatow ze mam takie
konto jakie system mailowy providera rozeslal po swiecie.

> Albo też możesz zacząć ignorować te reklamy nie robiąc wielkiego
> zamieszania bez powodu...

Zamieszaniem jest to ze takie reklamy otrzymuje
i nie widze powodu dlaczego mialaby zostac naruszona rownowaga stron, albo
prawa uzytkownika konta ograniczane.

> Ale zato kto¶ zgłosi reklamówkę do Rady i nie będzie się obawiał negacji.

Oczywiscie. Nikt sie niczego nie bedzie obawial, poniewaz to bedzie kontakt w 4
oczy, bez osob postronnych.

> Dodatkowo Rada będzie ciałem bezstronnym, apolitycznym, bez żadnych wpływów
> i tak dalej...

dokladnie
wplyw Rady bedzie dokladnie taki jak ksiegowej z biura podatkowego, ktora
wypelnia twoj pit.
i cos osobiscie tobie doradzila
o czym nikt poza toba sie nie dowie.

> ¦mierdzi to kłamstwem tak samo jak polityka...

kiedy ostatnio myles nogi ?

> Aha, czyli cenzura prewencyjna vs. krytyka społeczna...

Byles kiedys u adwokata w sprawie porady ?
Czy wynika z tego ze dwokat to cenzor ?

> Hm, to może bez fajerwerków i zbędnych wodotrysków opowiesz nam pokrótce
> co daje ta sztuczna jaĽń, do czego jest przydatna, jak zaawansowany jest
> ten projekt, jak wypadają testy i wytłumaczysz nam dlaczego jako¶ nikt
> ci w to nie wierzy...
> Opowiesz nam? (założę się że nie...)

Sztuczna jazn pozwala na budowe myslacych systemow , symulujacych dzialanie
istoty rozumnej, czlowieka.
Kolejny projekt na nagrywanie jazni czlowieka i budowa modeli sztucznej jazni
konkretnej osoby.
Przeciez to takie proste.
Przyklad 1.
Zapisujac jazn administratora duzej sieci komputerowej mozna zbudowac system
ktory
zastapi administratora , a bedzie postepowal dokladnie tak jak ten
administrator i podobnie reagowal na bodzce srodowiska.
Zapisz sobie dzien swojej pracy, o czym myslales, jak podejmowales decyzje,
jakie, o czym rozmawiales i dlaczego i to wszystko moze realizowac system
sztucznej jazni, modelowany twoja jaznia.
Napisz czego oczekujesz to napisze jak to zrealizowac.

> Moją? Wątpię... Nawet jakby¶ chciał to masz za mało informacji o mnie...

dokladnie
zmudny jest sam proces zapisywania czyjejs jazni i trwa dlugo, a procedury sa
dosyc skomplikowane, ale potem to juz sam miod

> O pięknie, no to rzuć post opisujący to wszystko...
> Może jaka¶ firma się zainteresuje?

A po co jakas firma ma robic wielka kase kosztem konkurencji ?
Czemu udostepniac jednej firmie technologie 22 wieku ?

> Może w końcu ludzie na newsach
> zaczną traktować cię poważnie? (znowu wątpię...)

a czemu uwazasz ze usenet posiada jakikolwiek autorytet ?
To konkretne osoby cos znacza a nie usenet.
Usenet to tylko narzedzie do realizacji modelowania sztucznej jazni.

> Czy jaka¶ firma już wdrożyła ten system? Możesz nam opowiedzieć o tym
> wszystko co nie jest objęte tajemnicą handlową? Możesz chociażby podać
> nazwę jednej z firm? (i znowu wątpię...)

moge przemodelowac w krotkim czasie twoja jazn
i zrobic z ciebie np. dyrektora, prezesa, sprzataczke, karawaniarza,
kogo zechcesz, wgrywajac ci jazn jednej z tych osob.
I po takim doswiadczeniu zaczniesz myslec jak dyrektor lub karawaniarz
czy przedstawiciel dowolnego zawodu.

Rozumiesz teraz czemu nie staram sie upowszechniac modelowania sztucznej jazni
?
Bo to nie hipnoza i na seansie ktos ci wmowi ze jestes kura i zaczniesz gdakac.

A potem powie dosyc i gdakac przestaniesz.
To jest bardziej trwaly proces.

I dlatego nadaje sie wylacznie do systemow masowej obslugi.
Np. lotniska, ruch drogowy, duza fabryka, sieci komputerowe itd.

Czyli wszedzie tam gdzie szerokosc strumienia informacji jest tak wielka,
ze jeden czy 100 pracownikow nie nadaza z ich przetwarzaniem.

I model wyposazony w sztuczna jazn moze np. zarzadzac calym lotniskiem, ruchem
pasazerow,
samolotow, zakykac, otwierac bramki, kasy, ..
i co najwazniejsze, robic to swiadomie, czyli zgodnie ze swoja swiadomoscia
a nie jedynie w oparciu o skonczony i ograniczony zbior predykatow.

> Daj nam (i pewnie ludziom pracującym w poważnych firmach) powód aby
> zacząć traktować cię poważnie...

Wybacz, ale nie jestes dla mnie autorytetem i twoja opinia nic dla mnie nie
znaczy.
Sam sobie dobieram partnerow, a ciebie na liscie nie ma i nie bedzie.

> I z powodu decyzji jakiego¶ anonimowego wolontariusza ludzie nie dostaną
> reklam które mogłyby ich zainteresować.
> Chcesz uszczę¶liwiać ludzi na siłę?

Wybacz, ale reklamodawca ma prawo do podejmowania suwerennej decyzji co chce i
u kogo wyemitowac. W koncu za to placi.

> Brzmi jak pytanie z serii 'To chcesz zostać ¶mierdzącym gnojem, który
> uważa że wie lepiej co dla ludzko¶ci jest dobre i uzurpuje sobie
> prawo do decydowania za wszystkich, to znaczy, chcesz być politykiem
> czy nie?'

jejku jejku, jaki ty jestes zakompleksiony, jakie masz niskie poczucie swojej
wartosci
az wstyd mi ze zadalem ci to pytanie
jezeli napiszesz dokladnie to samo co piszesz teraz do mnie
w sprawie tresci konkretnej reklamy, to wlasnie bedzie to.

Jezeli chcesz to mozesz uzywac anonimowego serwera mailowego
Ale nie mow wiecej o cenzurze, polityce to bo jest smieszne.

Gdy w hipermarkecie pytam sie czy te bulki sa dobre,
to kazdy odpowie lub powie ze nie wie,
ale nikt nie mowi ze to polityka czy cenzura ;)

Podobnie z reklama. Reklamodawcy sie ciebie zapytaja czy ta reklama is ok czy
nie.
Ty powiesz "nie wiem" albo bakniesz kilka slow i to wszystko.

> OdpowiedĽ brzmi 'nie'.

czego sie obawiasz ?
przeciez od dawna dzialasz w SKMRI komentujac i odpisujac na posty w sprawie
reklamy z internetu na p.i.p.
a tutaj bedziesz to robil prywatnie dla reklamodawcow.

> Bulba
>
> PS. Tradycyjnie, crosspost i FUT olane...

a ten znow o smigus-dyngusie
a mamy juz wrzesien