Re: Spoleczna Komisja Monitoringu Reklamy Internetowej

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 03 Sep 2001 - 18:41:45 MET DST

> Och, ale nie mówimy o ¶wiecie tylko o Onecie. Z czego Onet ma opłacać
> sprzęt obslugujący twe niewątpliwie ważne konto? Z portalu?
> Z datków? A może z reklam które zgodnie z regulaminem rozsyła
> użytkownikom swojego servera pobierając za to odpowiednią kasę od
> reklamodawców?

Z reklam w portalu onetu.
Takie reklamy przynosza rocznie kilkaset tysiecy drobnych

> Cały czas będę się upierał, że lepiej jakby¶ zrezygnował z konta
> niż forsował bezsensowną ideę następnej komisji do spraw reklamy
> moralno¶ci i diabli wiedzą czego...

Ale Spoleczna Komisja Monitoringu Reklamy Internetowej nie bedzie wspolpracowala
z onetem
bedzie niezalezna.

> Bo problemem polskiego internetu nie są reklamy na darmowych kontach,
> na które przecież każdy z użytkowników się zgodził.

to nie jest tak
jak sie godzisz na slub to przeciez nie z kazda narzeczona

> Problemem takim stają się ludzie którzy walczą o cenzurę zasłaniając
> się szczytnymi ideami i tzw. 'dobrem społeczeństwa'...

ja ich nie znam
poza tym co reklama a cenzura ma ze soba wspolnego ?

> Poważni ludzie nie robią problemu z jakich¶ reklam które dostają
> na darmowe konto bo wiedzą, że to jest wpisane w uroki darmowych kont.
> Poważni ludzie potrafią też zignorować reklamy które ich nie dotyczą,
> niezależnie od tego jakby niesmaczne były...

to wtedy sa niepowazni

> Poważni ludzie zdają sobie sprawę że na darmowe konto przychodzić mogą różne
> reklamy i nigdzie w regulaminie nie okre¶lono tzw. poziomu tychże.

Alez niech Onet sobie okresli poziom reklam ktore przyjmuje.
O to wlasnie chodzi.
Niech sam ustali swoje standardy i reklamodawcy sie dostosuja.
Takie standardy ustalila telewizja, radio i jakis ten poziom reklam w mediach
jest.
I nie musze ogladac bardzo glupich i poufalych reklam.
Moge telewizje wylaczyc.

> Poważni ludzie poważnie zastanawiają się przed ewentualnym założeniem
> darmowego konta.

a po zastanowieniu je zakladaja
w Stanach 20 milionow ma bezplatne konta.

> (i nie chodzi mi o nazwanie wszystkich onetowców niepoważnymi,
> przepraszam każdego kto tak odczytał moją wypowiedĽ )

niestety tak odczytalem

> Według mnie, cenzura to gdy kto¶ nie pozwoli ci się spytać albo
> odpowiedzieć, według ciebie - gdy kto¶ Ľle ci odpowie...
> Poza tym, skoro napomknąłe¶ kiedy¶ o opinii społecznej,
> odpowiedzi na usenecie to ta wła¶nie opinia społeczna.

dokladnie
i Spoleczna Rada Monitoringu Reklamy Internetowej bedzie tak dzialala
ale nie moze na usenecie, bo przeciez nikt nie zglosi reklamowki do dyskusji
ryzykujac publiczna negacje przed emisja.

> To opinia każdego
> członka tzw. społeczno¶ci usenetowej, które (o zgrozo) składa się
> z samych wolontariuszy (nie słyszałem żeby kogo¶ przymuszano do używania
> usenetu). Można to nawet porównać z twoją radą ds. reklamy internetowej.
> I że niby twoja rada to dobra rzecz, ale rada innych nie?

dokladnie
na usenecie mozemy omawiac reklamy internetowe ktore zostaly juz
rozpowszechnione
a nie te przygotowane do rozpowszechnienia.
Spoleczna Rada Monitoringu Reklamy Internetowej bedzie wyrazala opinie nt.
reklam przygotowanych do emisji, przed internetowa emisja.
I na tym polega roznica.

> I dalej nie rozumiesz że mowa o tobie...

Zepsuty model i gada o mnie ?
To go naprawcie i niech gada o was

> Jeste¶ absolutnym przeciwieństwem egocentryka. Niczego nie łączysz z sobą.

a moze jestem ekscentrykiem albo mimocentrykiem ?

> Ciągle nam mówisz o swym zaawansowaniu, jednak nigdy nie przedstawiłe¶
> swoich osiągnięc. Nie chodzi nam o wyjawienie sekretnych algorytmów
> jedynie o pokazanie co te algorytmy osiągnęły.

Prezentacje sa organizowane raz w roku dla zainteresowanych.

> pochwal się zatem, nie jakie¶ szczegóły techniczne i sekrety działania...
> opowiedz nam co osiągnąłe¶, co te twoje algorytmy potrafią,
> czemu niby są lepsze od innych...

Poniewaz modeluja sztuczna jazn czlowieka. Twoja, moja, kazdego kogo wybierzesz.

> potrafisz?

tak

> I tak pewnie znowu się wykręcisz że jawne jest tylko to że pracujesz nad
> takimi systemami...
> I dlatego pewnie dalej nikt ci nie będzie wierzył...

a co mi z tego czy uwierzysz czy nie, ja musze ciagle szukac firm
zainteresowanych systemami sztucznej jazni i im to wdrazac.

> dlatego nazywa to się 'opinia niewielu' a nie 'opinia społeczeństwa' ;)

> Ale internet nie jest lokalny misiu, sam nas uczyłe¶ o regulacjach
> Rady Europy i tak dalej... Czyżby nagła zmiana frontu? Czyżby¶ zapomniał
> że na darmowym serverze w Polsce mogliby sobie założyć konta nawet
> mongołowie?

To byli tez u ciebie ?
U mnie byli lekarze z Mongolii , praktykujacy w Polsce medycyne naturalna,
masaze,
ziola, kreglarstwo, igly i 100 innych technik.

> Fakt, demokracja to taka ładnie nazwana oligarchia, gdzie garstka
> anonimowych wolontariuszy decyduje za masy co warto oglądać
> a czego nie...

Naprawde Spoleczna Rada Monitoringu Reklamy Internetowej jest otwarta na
propozycje i
wspolprace z kazdym zainteresowanym.
Sa tysiace reklam do skomentowania przed emisja i kazdy znajdzie to co go
interesuje.
Moze komentowac anonimowo, moze imiennie, moze nic nie robic.

> Nie, to nie zasługa demokracji lecz zdrowego rozsądku...

To chcesz w koncu nalezec do Spolecznej Komisji Monitoringu Reklamy Internetowej
czy nie ?
Jak chcesz to mozesz nawet nalezec do zarzadu ( okolo 10 osob).
Tylko sie zdecyduj bo codziennie naplywaja nowe zgloszenia.

Kto jeszcze zainteresowany to prosze napisac na adres:
pastor21_at_poczta.onet.pl

Pozdrowienia
Jacek