Re: Zmiany w Neostradzie

Autor: Sławomir Ładygin (sladygin_at_noos.fr)
Data: Sat 01 Sep 2001 - 00:03:08 MET DST

Dnia Thu, 30 Aug 2001, Tomasz Jarzynka <tomee_at_CUT-THIS.cpi.pl> napisał:

>Prawdę powiedziawszy, w wielu krajach Europejskich, które zwykliśmy
>nazywać cywilizowanymi, jest podobnie. Tzn. kiepska jakość usług,
>podobna cena (~150zł), ograniczenia, brak stałego IP. Tyle tylko,
>że dostaje się zwykle bliżej 768-1024kbit/s, niż 256kbit/s. Ale to
>już nie są różnice "cywilizacyjne".

Dobry Wieczór

I tak, i nie. Od kilku tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem modemu
kablowego we Francji, w Paryżu, więc mogę coś na ten temat powiedzieć.

Jeżeli chodzi o dynamiczne IP - rzeczywiście jest to tutaj norma
(aczkolwiek czasami można dokupić za niewielka dopłatą do abonamentu
stałe IP - nie zawsze). Nie przeszkadza to jednak w niczym. Po pierwsze
mój adres nigdy się nie zmienił (zawsze jest ten sam). Po drugie
- najważniejsze - dostawcy w cenie abonamentu dają dość sporo wolnego
miejsca na serwerach: standardowo po 100MB - na pocztę i na www. To chyba
lepsze, niż stałe IP i łącze 115kbit/s.

Transfer rzędu 1-2Mbit/s (w przypadku sieci kablowych) jest już historią
- po proteście FranceTelecom, która tutaj sprzedaje wyłącznie dostęp
przez ADSL, dostawcy "kablowi" zostali zmuszeni do ograniczenia transferu
do 512kbit/s - na równi z DSL (uploaad 128kbit/s).

Co do ograniczenia transferu - istnieje, ale tylko w przypadku uploadu
- podstawa to 250MB miesięcznie. Ściągać mogę, ile chcę.

Acha... Ceny: 300-400 FRF.

Pozdrowienia, Sławomir Ładygin