Kodeks ruchu internetowego Re: Polip ?

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 27 Aug 2001 - 09:24:21 MET DST

Marek Baczek napisał:

> Ostatnio sluzy glownie do wymiany pogladow z tzw. Expertem przez spora
> grupe niby rozsadnych osob oraz do pisania ze Expert jest ..... tu
> wstaw dowolna obelge. :(

z obelgami internetowymi jest tak,
ze albo uznamy ich autorow za przestepcow jak innych i bedziemy sciagac
przez policje, prokurature, sady, albo bedziemy ich traktowac jako
zakompleksionych osobnikow, nie majacych nic do powiedzenia, poza tekstami
z budki pod piwem.

I dlatego interesuje w ktorym kierunku pojdzie ustawodawstwo UE.
Sciganie przez policje, prokurature, sady wydaje sie malo sensowne, gdyz
koszty obslugi prawnej sa zbyt wysokie a satysfakcja dla poszkodowanego
zadna.

Dlatego sensowna wydaje sie propozycja wprowadzenia internetowych
mandatow, analogicznie jak za wykroczenia w ruchu drogowym.

Propozycje kodeksu ruchu internetowego moge wypromowac i forsowac na forum
miedzynarodowym, w UE, ale jedynie wtedy, gdy zyska akceptacje kilku
tysiecy uzytkownikow internetu.

Propozycje
1. Mandat za wyslanie spamu
reklamowego: stawka bazowa x 1
2. Mandat za obraze slowna na internetowym forum publicznym: stawka
bazowa x 5
3. Wlamanie sie do
komputera: stawka
bazowa x 100
wysokosc stawki bazowej = rownowartosc 10 $ w lokalnej walucie
do konsultacji.

Jacek