Re: NASK, domena i cudzy znak w nazwie

Autor: Borys Pogoreło (boryspo_at_nospam.leszno.edu.pl)
Data: Sun 19 Aug 2001 - 21:52:26 MET DST

Dnia Sun, 19 Aug 2001 20:43:18 +0200, Jacek <pastor21_at_poczta.onet.pl>
popełnił co następuje:

>Nazw domenowych skojarzeniowych sa jedynie tysiace, nieskojarzeniowych sa
>dziesiatki tysiecy
>np. nazwy koreanskich domen sa dla mnie tak samo abstrakcyjne jak 212.7i6597658

_Wszystkie_ są skojarzeniowe.
Mniej lub bardziej.

>Moj bookmark radzi sobie doskonale z IP jak i nazwa domenowa.

A mój nie.

>Konkrety.

Znajdź serwer który przeznaczy po jednym deficytowym numerze IP dla
każdego serwisu.

>Kto komu zaplacil za co ciezkie pieniadze ?

Kto: nowy właściciel
Komu: staremu właścicielowi
Za co: za domenę

Jaśniej nie potrafię.

>Na allegro sa licytacje domen i nie zauwazylem chetnych do ich zakupu.
>Sa licytacje w innych miejscach i chetnych brak.

Skąd wiesz, że chętnych brak? Opierasz się na własnych obserwacjach
czy danych uzyskanych od sprzedających?

>Na www.business.com nigdy nie wszedlem i mi sie nie skojarzyla, podobnie jak
>milion innych domen.

To, że Tobie się nie skojarzyła, nie znaczy że innym się nie skojarzy.

>Pamiec ludzka pamieta kilkaset domen, ale nie miliony,
>dlatego reszta odszukuja wyszukiwarki, a dla nich jest obojetne czy domena sie
>nazywa
>www.aaaaaab.com
>czy www.867098-u687698769p.com
>i mnie jesyt to tez calkowicie obojetne.
>Szukam konkretnych tresci na szukanej stronie www i to wszystko.

Dla przykładu: statystyczny amerykanin szukając info o 'bleble' wpisze
www.bleble.com (dla ścisłości: to jest tylko przykład, nie wiem czy
taka domena istnieje). A na kim się zarabia? Właśnie na kimś takim.

Zaś czy domena nazywa się www.business.com czy zgh.zbs.zbcd.assdf.edu
to rzeczywiście zadna różnica (dla ścisłości: ironia)

>Raz jeszcze.
>Nazw domen nie zapamietuje, poniewaz nie widze takiej potrzeby,
>ewentualnie zapisuje do bookmarku.
>A dla bookmarku jest obojetne czy zapisuje IP czy domene
>link jest za kazdym razem tekstowy i tej samej tresci.

Raz jeszcze: że tak jest u Ciebie, nie znaczy, że i u innych.

>Dla uzytkownika poczty onetu portal onet sie pewnie i kojarzy, ale juz dla
>przykladowego Koreanczyka, niekoniecznie.

Tak samo jak dla Polaka niekoniecznie muszą się kojarzyć koreańskie
portale. Koreańczykowi raczej będą się kojarzyć bardziej.

--
[  Borys Pogoreło  |  UIN: 78554936  |  boryspo#leszno.edu.pl  ]
[ GCS/GM/GS d- s++: a--- C++ UL+ P+ L+>++ E-- N+@ o? K? w++ O! ]