Re: Archiwa usenetowe a nagłówki

Autor: Tomasz Piłat (poncki-NOSPAM-USUN_at_irc.pl)
Data: Sat 18 Aug 2001 - 07:45:44 MET DST

Jacek <pastor21_at_poczta.onet.pl> wrote:
> i znow nie zrozumiales

Prawda że ta figurka ładnie wygląda?

> To wszystko zalezy od GIODO.
Jeśli już to od ustawy i rozporządzeń wykonawczych MSWiA.

> Jezeli posty zawieraja dane osobowe i sa archiwizowane, a nastepnie
> udostepniane
> do pelnotekstowego przeszukiwania i generowany jest wynik poszukiwania,
> to mamy klasyczny przyklad przetwarzania danych osobowych z akt osobowych,
> wymagajacy zgody zainteresowanych i to zgody pisemnej a nie domniemanej.

1) Nie doczytałeś do końca ustawy (nihil novi). Tam są opisane wyjątki.
2) Nieprawdą jest, jakoby udostępnienie mechanizmu przeszukiwania
(jakiegokolwiek) powodowało że zbiór staje się nagle przetwarzany.
Przetwarzanie (w rozumieniu ustawy) Twojego postu rozpoczyna się dużo
wcześniej, gdy po wynegocjowaniu połączenia TCP, Twój newsreader wysyła nagłówek From:.

A właściwie to poprawnymi formami są "rozpoczynałoby się" i "wysłałby".
Dlaczego? Bo to co masz we From: NIE JEST daną osobową w rozumieniu ustawy.

> Usenet jak sama nazwa wskazuje, to grupy dyskusyjne,
Nazwa wskazuje?

> czyli system sluzacy do
> prowadzenia dyskusji a nie do archiwizowania dyskusji.
> Z postami z archiwum sie nie dyskutuje, dyskutuje sie odpowiadajac na nowe posty.
Post umieszczony w spoolu JEST już zarchiwizowany. Zanim KTOKOLWIEK go
ściągnie. Z definicji. I spool to nic innego jak archiwum.
A to, czy jest to archiwum z kilkunastu ostatnich sekund (Twoje: "nowe
posty"), czy ostatnich kilku lat zależy tylko i wyłącznie od ustawień danego
systemu (które, surprise! mogą zmieniać się dynamicznie w zależności od stanu
systemu). Newsserwery o mniejszych spoolach trzymają posty krócej, o
większych dłużej. Z tym się chyba zgodzisz.

Proponuje Ci pójść na dobry kurs dla administratorów ochrony baz osobowych.
Np. ten w Edusofcie - nie nudziłem się. Wykładali ludzie z GIODO.
Ładnie tłumaczą co to jest dana osobowa i co to jest przetwarzanie.

Poncki

PS. I możesz zdefiniować co rozumiesz przez "dane osobowe z akt osobowych"?
W ustawie nie ma niczego takiego.