Re: Archiwa usenetowe a nagłówki

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 17 Aug 2001 - 10:07:26 MET DST

Marcin Wieczorek napisał:

> Z adresu pastor21_at_poczta.onet.pl nadszedł list o dziwnej tre¶ci:
> 3B7B924E.AFCC82D8_at_poczta.onet.pl:
>
> Mów za siebie. Nie każdy jest przygłupem i nie umie czytać ze zrozumieniem.

i znow nie zrozumiales

> A w jaki sposób cokolwiek tracę gdy moje posty są archiwizowane. Ja bym
> nawet powiedział, że zyskuję.

Naruszenie ochrony danych osobowych i praw autorskich nigdy nie przynosi
poszkodowanemu zyskow.

> I to jest wła¶nie istotna różnica. Wysyłając post do Usenetu pozwalasz
> czytać go wszystkim. Wysyłając na prywatny email - tylko odbiorcy.

ale posty do usenetu zawieraja cytaty prywatnej posty i prywatne posty awieraja
cytaty z usenetu
ale to jest nadal autorska korespondencja, tyle ze skierowana do wiecej niz 1
osoby
ale na grupach ktorych nikt nie czyta, nie jest nawet skierowana do 1 osoby.

> Dyskusja zresztą jest bezprzedmiotowa. Nigdzie nie jest napisane, że posty
> z serwerów mają być kasowane po np. 3 miesiącach. Istnieją serwery news
> takie jak news-archive.icm.edu.pl odpowiadające funkcjonalnie Googlom. Masz
> zamiar zakazać ich utrzymywania? Jak w takim wypadku zdefiniujesz
> archiwizację postu?

To wszystko zalezy od GIODO.
Jezeli posty zawieraja dane osobowe i sa archiwizowane, a nastepnie
udostepniane
do pelnotekstowego przeszukiwania i generowany jest wynik poszukiwania,
to mamy klasyczny przyklad przetwarzania danych osobowych z akt osobowych,
wymagajacy zgody zainteresowanych i to zgody pisemnej a nie domniemanej.

Usenet jak sama nazwa wskazuje, to grupy dyskusyjne, czyli system sluzacy do
prowadzenia dyskusji a nie do archiwizowania dyskusji.
Z postami z archiwum sie nie dyskutuje, dyskutuje sie odpowiadajac na nowe
posty.
..