Re: Skaner antywirysowy wp.pl znalazl osobe, ktora rozsyla wirusy z konta kjedras@wp.pl ?

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 16 Aug 2001 - 16:48:54 MET DST

> Witam.
> Nagłowek taki generowany jest ze względów technicznych.

Czy mozesz jednak wyjasnic do konca jakie to wzgledy techniczne powoduja ukrywanie
naglowka z adresem adresata w sluzbowej korespondencji firmy do odbiorcy, ktory byl
narazony na odebranie wirusa pocztowego ?

Poza uzywaniem programow spamerskich nie znam takich okoliczonosci.

> Jeżeli zaś chodzi o informowanie użytkowników o tym, że ktoś do nich wysłał wirusa,
> to zaprzestaliśmy informowania odbiorców, ze względu na uwagi wielu użytkowników,
> że w zasadzie ta informacja jest im niepotrzebna, a dostajš jej bardzo dużo.

To ja juz nic nie rozumiem.
W czyim interesie dziala WP ?
W interesie poszkodowanego (in spe) czy sprawcy ?

Nie informujac mnie ze ktos mi wysyla wirusy jednak dzialasz nie w moim interesie, gdyz
ukrywasz
przede mna sprawce.
Nie potrzeba wysylac duzo informacji, znaczy wiele
ale wystarcza wysylac listing :
from : ............ date: naglowek postu: ........... nazwa wirusa :

Moze byc raz na tydzien,
ale lepiej doprowadzic ze osoby ktore nieswiadomie wysylaja wirusy, podejma takie
dzialania aby tego zaprzestac, a osoby ktore swiadomie rozsylaja wirusy internetowe,
zostaly pozbawione kont mailowych.

Czy to jasne ?

Mozesz oczywiscie prowadzic dzialania prewencyjne i sporzadzic strone www na serwerze
z adresami osob, ktore rozsylaja wirusy pocztowe.
Kto zechce to umiesci te adresy w KF.

W przeciwnym przypadku moze wystapic naruszenie przepisow GIODO i tajemnicy
korespondencji przez WP.

1. Bo albo WP zarchiwizuje maile z wirusami i ich nie wysle do adresata
2. albo zmodyfikuje tresc maili , usuwajac wirusy, bez poinformowania o tym
nadawce/odbiorce .
3. albo cos innego

ale kazda metoda jest wadliwa bez poinformowania odbiorcy i nadawcy, poniewaz narusza
tajemnice i integralnosc korespondencji elektronicznej.

Jacek