Re: Krzysztof Czuma, Elektron i PZU ....

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 16 Aug 2001 - 11:44:56 MET DST

> [...]
> i wmawiac komus, ze ja mial i usunal w momencie wywiazania
> sie sporu ale tez kazdy kto rzeczywisci ja mial moze ja usunac
> z serwera chyba bez sladu i wtedy sad jest zdany na wydruki
> lub pliki zgrane przez druga ze stron ? Tutaj sad stwierdzil,
> jak sadze, ze to co przedstawilo PZU nie jest wiarygodne
> i nie wskazuje na Elektron ... Jak powinno sie zabezpieczyc
> taka strone, zeby mogla stanowic wiarygodny dowod zanim
> provider ja usunie i bedzie twierdzil, ze jej nie bylo, zostala
> stworzona przez powoda dla wyludzenia kasy lub pochodzi

Takie dowody zabezpiecza administrator serwera www na wniosek strony
poszkodowanej.

> Co mozna ewentualnie poczytac na temat odpowiedzialnosci cywilnej
> providera w polskim systemie prawnym ...

Mozna poczytac na serwerze Department of Justice.
Opisana jest dokladnie procedura zabezpieczania dowodow.
Przyjelo sie wylaczac odpowiedzialnosc administratora serwera www/ftp za tresci
znajdujace
sie na serwerze, gromadzone przez osoby trzecie, gdy dziala w dobrej wierze.
Ale to administrator serwera musi udowodnic dzialanie w dobrej wierze
i tutaj moga byc problemy, gdyz np. w kraju, w ktorym jest zakazane
rozpowszechnianie pornografii, aby sie dowiedziec ze na serwerze jest
pornografia, wcale jej nie trzeba przegladac, tylko uzyc prostego programu ktory
analizuje statystyke , typ plikow i in ne informacje i w ciagu kilku minut
wskazuje wszystkie katalogi w ktorych umieszczono pornografie.
Podobnie jest z innymi typami archiwow.

I odpowiedz na pytanie, czy admin dziala w dobrzej wierze nie odpalajac tego
programu analizujacego zasoby czy nie, to zalezy juz od lokalnego ustawodawstwa
i orzecznictwa.