Krzysztof Czuma, Elektron i PZU ....

Autor: -=- Onufry Zagloba -=- (zagloba_at_skrzynka.pl)
Data: Wed 15 Aug 2001 - 17:38:22 MET DST

Na lamach Rzeczpospolitej z 17 kwietnia 2000 mozna znalezc artykul
Marka Domagalskiego "Paszkwil serfuje" (adres na koncu listu).

Artykul opisywal rozstrzygniecie Warszawskiego Okregowego
Sadu Gospodarczego w sprawie PZU przeciwko Elektron Sp.ZOO.
Czy ktos z Was pamieta szczegoly tego sporu oraz czy sprawa trafila
do drugiej instancji czy tez zakonczyla sie jeszcze w pierwszej ?

W artykule napisano, ze w nazwie *domeny* zamieszczone byly zarowno
nazwa Elektron jak i akronim PZU. Czy rzeczywiscie oba slowa
zostaly zamieszczone w nazwie domeny ? Czy za nazwe domeny
mozna uznac to co jest po slashu np. http://www.elektron.pl/pzu ?
Czy ktos z Was pamieta czy to nie byla przypadkiem taka wlasnie sytuacja ?
Czy moze bylo to zamieszczenie na zasadzie www.elektron.pzu.pl ?

Zdaniem prawnikow PZU czyn nieuczciwej konkurencji popelniono
w momencie rejestracji domeny wiec chyba akronim PZU byl w samej
nazwie ? Elektron bronil sie, ze to nie ich strona ... Czy ktos pamieta
czy to chodzilo o to, ze oni usuneli ta strone jak zaczal sie problem z PZU
czy tez to rzeczywiscie nie byl paszkwil zamieszczony na ich serwerze
a np. dowolnym innym ze slowem elektron w nazwie ? Czy moze
chodzilo o to, ze ktos z zewnatrz umiescil anonimowo w domenie
providera paszkwil na PZU ?

Jak powinno Waszym zdaniem wygladac zabezpieczenie dowodu
w takim przypadku ? Tutaj sad stwierdzil, ze PZU nie moze
dowiesc, ze ta wlasnie strona pochodzi z serwera Elektronu ...
Ale na dobra sprawe to kazdy moze sobie zrobic taka strone
i wmawiac komus, ze ja mial i usunal w momencie wywiazania
sie sporu ale tez kazdy kto rzeczywisci ja mial moze ja usunac
z serwera chyba bez sladu i wtedy sad jest zdany na wydruki
lub pliki zgrane przez druga ze stron ? Tutaj sad stwierdzil,
jak sadze, ze to co przedstawilo PZU nie jest wiarygodne
i nie wskazuje na Elektron ... Jak powinno sie zabezpieczyc
taka strone, zeby mogla stanowic wiarygodny dowod zanim
provider ja usunie i bedzie twierdzil, ze jej nie bylo, zostala
stworzona przez powoda dla wyludzenia kasy lub pochodzi
pewnie z innego miejsca w sieci ?

Co mozna ewentualnie poczytac na temat odpowiedzialnosci cywilnej
providera w polskim systemie prawnym ...

http://arch.rp.pl/a/rz/2000/04/20000417/200004170054.html?pokaz=4-8%20155-3%
20391-3%20506-3%20636-3%20706-3%20758-3%201055-3%201156-3%201382-3%201465-3%
201724-3%201875-3%202220-3%202328-3%202368-3%202804-8