Re: Archiwa usenetowe a nagłówki

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 13 Aug 2001 - 09:18:04 MET DST

Andrzej P. Wozniak napisał:

> Osoba podpisana jako "Michal Kochanowicz" <mkochano_at_volt.iem.pw.edu.pl> w
>
> Może ich Expert z Arnoldem B. postraszyli ustawš o ochronie danych
> osobowych?

kto to jest ten Arnold ?
Nt. Google byla prowadzona bardzo dluga dyskusja na alt.config z configerami
i nadal status prawny d. bazy Deja News nie zostal ustalony.
Google jest nadal w fazie beta i wszystko zalezy od tego w ktorym kierunku
pojdzie w zakresie ochrony danych osobowych Unia Europejska.

Interpretacja moja jest taka, ze Google z baza Deja Usenet nie stanowi czesci
systemu Usenet,
gdyz wedlug RFCs nie byla przewidziana opcja powstania wyszukiwarki
pelnotekstowej
usenetu z wejsciem przez www.
Czytalo sie grupy wedlug tematu i tresci a nie nadawcy.

A ostatnio, jak skutecznie pokazal to krajowy Echelon Unit,
wyszukiwarka Usenetowa sluzy do inwigilacji ludzi a nie tylko do czytania
postow.
Te tematy sa przedmiotem nieustajacej dyskusji z Google
i teraz musimy poczekac na opinie Komisji UE.

Istnieje interpretacja, ze Google to serwer news z bardzo dlugim czasem
retencji, czyli archiwizowania grup, ale to jest niestety nieudana proba
wpiecia Google w system usenet.

Zatem jezeli ktos ma jakies uwagi, zapytania, propozycje do Google to moge je
przekazac.
Zapytanie moge rowniez skierowac do GIODO i wlasciwej komisji sejmowej.
Jacek.