Re: Tele2 również oskarża TPSA

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_ornak.waw.pdi.net)
Data: Thu 02 Aug 2001 - 14:21:35 MET DST

Wojtek Zak <zakvoy09_at_poczta.wp.pl> wrote:

> Jakby ci zaaresztowano paszport w Tunezji i musiałby cię MSZ "wykupować" od
> jakiegoś Abdula , to inaczej pewnie byś na to patrzył . To zresztą nie moje
> doświadczenie, czytałem o tym.

Dyskusja o sensie badz bezsensie istnienia zezwolen i koncesji moze byc
bardzo dluga i nie dojdzie do zmiany stanowisk :-)

Ale w jaki sposob od wykupywania przez Abdula ma chronic koncesja nie wiem.
Nawet sprawdzenie firmy _na_starcie_ i udzielenie jej koncesji badz
zezwolnia niczego nie gwarantuje a w szczegolnosci tego, ze za rok ta firma
nadal bedzie miala pieniadze na _wlasciwa_ obsluge klientow. I moze sie
okazac, ze koncesjonowane firmy sa dla klienta mniej bezpieczne.

> Widzę jeden powód: możliwość zapewnienia w miarę odpowiedniej jakości usług;
> poczytaj w 8 numerze Internetu o skargach na Chello. I dokąd mają pójść na
> skargę ci ludzie? A jak za trzy miesiące z 256kb/s zrobi się 128?

Koncesja nie ma zadnego zwiazku z jakoscia uslug. Jakosc uslug wymusza
konkurencja a nie koncesja. Moze jeszcze zapisy w ustawie ale koncesja nie.

> Ależ oczywiście, mi chodzi tylko o zezwolenie na świadczenie usług, niech je
> dostanie dowolna liczba firm na terenie Polski, czy danego miasta, tyle, że
> niech w takim dokumencie będzie określone, co musi być ustalone w umowach
> zawieranych z użytkownikami.

Po co skoro pewnych sformulowan i tak w umowach umiescic nie mozna bo beda
sprzeczne z prawem? Co do ustalen w umowach to tez od tego jest konkurencja
bo klient wybierze umowe korzystniejsza. Poza tym przy
zmieniajacym sie profilu swiadczonych uslug trzeba by bylo owe zezwolenia
ciagle zmieniac. No i kto mialby sie zajac okreslaniem tresci tych umow? I
za czyje pieniadze?

> Pozdrawiam
> Wojtek Żak

Z powazaniem