Re: Tele2 również oskarża TPSA

Autor: Wojtek Zak (zakvoy09_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 02 Aug 2001 - 10:03:32 MET DST

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros_at_lasek.waw.pl> napisał w wiadomości

> Tych "i nie tylko" narazie zostawmy, bo to mniej ważne. Jeśli zaś chodzi
> o przedztawicieli MŁ, to (o ile rzeczywiście tak głosili -- nie słyszałem)
> robili to bez podstaw. Prawo telekomunikacyjne z 21 lipca 2000 nie używa
> wogóle takiego pojęcia jak "usługa transmisji danych".

Niestety, Jarosław Rafa przyjął to, co mówili urzędnicy, i bez sprawdzenia z
ustawą napisał w swoim artykule w sierpniowym numerze "Internetu (druga
strona artykułu o VoIP). W rzeczywistości ustawa ani nie mówi o VoIP ani o
transmisji danych, a jedynie można wysnuwać pewne pośrednie wnioski, co jest
usługą telefoniczną, a co nie jest.

> Ustawa definiuje "usługę telefoniczną" w podobny sposób co wspomniane
> rozporządzenie (Art.2 pkt.30), ale zamiast "komutacji łączy" jest tam
> poprostu "komutacja".

Ja uważam, że brak słowa "łączy" powoduje, że definicje z pkt. 8 i 30
ustawy powodują, że i TP S.A. i operatorzy miedzystefowi maja prawo do
występowania na drogę prawną przeciw firmom świadczącym usługi telefoniczne
(miedzynarodowe i miedzystefowe) przez VoIP - bo termin komutacja obejmuje w
takim przypadku komutację zarówno łączy i pakietów. A że może ci, co to
pisali, myśleli o czymś innym - liczy się to, co zostało zapisane.

Pozdrawiam

Wojtek