Re: Tele2 również oskarża TPSA

Autor: Wojtek Zak (zakvoy09_at_poczta.wp.pl)
Data: Tue 31 Jul 2001 - 09:02:02 MET DST

Użytkownik "Jaroslaw Rafa" <raj_at_wsp.krakow.pl> napisał w wiadomości

> To mogli swiadczyc uslugi w taki sam sposob jak Tele2, zamiast pakowac sie
> w "normalna" lacznosc miedzymiastowa. Bronil im ktos?
> Nie widze nic zlego w postepowaniu Tele2, Medianetu, Internet Partners,
> 5.net i innych firm, ktore oferuja w Polsce ten rodzaj lacznosci VoIP. To
> jest rynek - skoro "tradycyjne" polaczenia telefoniczne sa za drogie, a
> mozna taniej...

Dla mnie sytuacja jest prosta: świadczenie usług to świadczenie usług,
ponadto ma się odbywać zgodnie z prawem, bez przekrętów. Technika
świadczenia usług to rzecz drugorzędna. Jeśli państwo sprzedaje koncesje na
świadczenie usług, to warunki, jakie określono przy ich sprzedaży, mają byc
zachowane. Niech te koncesje kosztują 100 zł, ale niech prawo będzie i to
jednakowe dla wszystkich, a nie uznaniowe. Dla mnie wzorem jest rynek
angielski, np. zajrzyj na serwer Oftela, Industry Groups, Oftel Internet
Forum i zobacz listę spotkań i ich tematykę, które miały miejsce przez
ostatni rok http://www.oftel.gov.uk/ind_groups/oif/index.htm. A u nas ty
czy ja możemy sobie wysłać posta na tę grupę i to tyle.
Spójrz też na wiadomość o zastrzeżeniach do usług oferowanych w połączeniach
o zwiększonej opłacie (0-700), która jest dziś (wtorek rano) na pierwszej
stronie Onetu. W UK jest, o ile się nie mylę, komitet ICSTIS, który
nadzoruje takie sprawy. U nas MŁ przez 9 (!!) lat nie było w stanie
przygotować czegoś takiego; wiem, że jeden z dyrektorów departamentów z MŁ
był we Francji pod koniec 1992r. i zapoznał się z francuskim rozwiązaniem
nadzorowania takich usług, w Polsce usługi te są świadczone od 6 lat a
ministerstwo łącznosci dalej "rozważa" ( o ile jeszcze istnieje), URT
jeszcze nie rozważył, czy będzie to rozważać :-) , itp. itd.

Pozdrawiam

Wojtek Żak