Re: Tele2 również oskarża TPSA

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 30 Jul 2001 - 17:59:15 MET DST

Dnia 28 Jul 01 o godz. 5:17, Tomasz Wozniak napisal(a):

> Ok. To moze ktos podedukuje ze mna :)
>
> "Ustawa - Prawo Telekomunikacjne
[...]
> Za cholere nie widze w tej ustawie definicji sygnalu, transmisji czy
> kierowania sygnalem. Moze mam zwidy ;/
> Jakim i czy wogle (chyba tak) sygnalem jest *cos* o nazwie VoiP.
[...]
> Tak na koniec:
> "4. Rada Ministrów może znieść, w drodze rozporządzenia, w części lub
> całości, ograniczenia, o których mowa w ust. 1, kierując się dążeniem do
> rozwoju konkurencyjnego rynku usług telekomunikacyjnych, mając na uwadze, że
> znoszenie ograniczeń powinno mieć charakter stopniowy, uwzględniający
> niezbędną ochronę polskiego interesu."
>
> Czy istnieje takie rozporzadzenie ?

Istnieje rozporzadzenie bodaj z zeszlego roku, ktore definiuje usluge
_telefoniczna_ jako przesylanie glosu z opoznieniem nie wiekszym niz iles tam
milisekund. Niestety nie pamietam jego numeru, ani nie pamietam dokladnie jaka
jest ta wartosc opoznienia, ale w kazdym razie jest taka, ze VoIP w mysl tego
rozporzadzenia sie _nie_ kwalifikuje jako usluga _telefoniczna_, i wobec tego
swiadczenie tej uslugi nie lamie ustawowego monopolu TPSA.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl