Re: NASK - jak myslicie cd.

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 30 Jul 2001 - 19:23:05 MET DST

Dnia 5 Jul 01 o godz. 0:00, Pawel Wimmer napisal(a):

> Czy zatem calkowicie odrzucacie odpowiedzialnosc? Moim zdaniem zdrowy
> rozsadek, a nie wylacznie sztywna wykladnia prawa, decyduja o werdykcie. Na
> Zachodzie bylo juz troche spraw, w ktorych odrzucono wniosek o domene
> wlasnie dlatego, ze w oczywisty sposob kojarzyla sie z inna firma.

Pawle, ale spraw *sadowych* (lub arbitrazy przed WIPO), ktore skonczyly sie
*odebraniem* domeny i przekazaniem "prawowitemu" wlascicielowi. Nikt nie
odrzucil wniosku o *rejestracje*.
Rejestratorzy domen .com, .net, .org rejestruja automatycznie wszystko
jak leci, a firma, ktora uwaza ze zostaly naruszone jej prawa, niech sie
procesuje z tym, kto domene zarejestrowal. Moze to nie jest rozwiazanie
idealne, ale moim zdaniem JEDYNE MOZLIWE, aby raz na zawsze skonczyc
wszelkie spory i zarzuty typu "jemu zarejestrowali, a mnie nie", ktore nam
w Polsce strasznie juz duzo napsuly krwi. I dlatego NASK powinien robic tak
samo. Automatyczna rejestracja wszystkiego jak leci, a kto ma pretensje -
niech idzie do sadu.
Nota bene, tu tez moga nastapic spore przegiecia - ostatnio czytalem
historie czlowieka, ktory od wielu lat ma zarejestrowana domene o brzmieniu
zgodnym ze swoim nazwiskiem, w ktorej to domenie ma dosc popularne strony
WWW o kulturze chrzescijanskiej czy czyms w tym rodzaju. Traf chcial, ze
gosc nazywa sie identycznie (z imienia i nazwiska) co jakis piosenkarz czy
aktor, i ten ostatni jakis rok czy poltora temu uswiadomil sobie ze
powinien miec swoja strone WWW, i oskarzyl goscia o bezprawne zajecie
"jego" domeny. Gosc ma juz ktoras kolejna sprawe sadowa i na razie wyglada
tak, ze jednak moze stracic te domene na rzecz owego piosenkarza, mimo ze
sprawa wydaje sie ewidentna - facet ma domene na swoje nazwisko, mial ja
duzo wczesniej niz jego imiennik zainteresowal sie Internetem, i nie trzyma
jej w celu spekulacyjnym, tylko domena jest aktywnie wykorzystywana do
utrzymywania popularnego serwisu. A jednak grozi mu odebranie tej domeny,
co dowodzi, ze w tego typu sporach sadowych z reguly wygrywa ten, kto ma
wieksza kase i sile przebicia... :-(
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl