Re: NASK - jak myslicie cd.

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 30 Jul 2001 - 19:22:58 MET DST

Dnia 4 Jul 01 o godz. 22:46, Mirek Luc napisal(a):

> Pawel Wimmer <pwimmer_at_www-mag.com.pl> wrote:
> : To tylko teoretycznie racja. Jest jeszcze jednak cos takiego jak etyka.
> : Prawo nie zabrania mi, excusez le mot, beknac w towarzystwie, ale normy
> : obyczajowe i owszem.
> NASK _musi_ kierowac sie prawem i regulaminem. Wyskoczyles z ta etyka...

Tylko dlaczego w takim razie NASK rejestruje domene, gdy istnieja
uzasadnione watpliwosci _prawne_, ze firma rejestrujaca domene popelnia w
ten sposob czyn nieuczciwej konkurencji (o czym mowi odpowiednia ustawa), a
zwleka z rejestracja lub odmawia rejestracji domen, ktore mimo ze pod tym
wzgledem sa calkowicie "czyste" i *zgodne z regulaminem* NASK-u, to cosik
sie NASK-owi nie podobaja, bo nie sa zgodne z nazwa firmy wystepujacej o
rejestracje? Odnosze wrazenie, ze NASK swoj wlasny regulamin interpretuje
sobie bardzo swobodnie i tak, jak mu wygodnie w danym momencie... To po co
w ogole ten regulamin?
Skoro juz NASK wzial na siebie role arbitra, ktora domena moze, a ktora
nie moze byc zarejestrowana, to niech albo pelni ja konsenwentnie, albo
niech rejestruje automatycznie wszystko jak leci i wtedy nie bedzie
problemow... (ja osobiscie jestem za tym drugim rozwiazaniem - i z tego co
rozumiem, Twoi szefowie obiecali ze tak bedzie od nowego roku...)
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl