Re: Teleglobe i tpsa

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 30 Jul 2001 - 19:24:17 MET DST

Dnia 13 Jul 01 o godz. 1:35, Krzysztof Oledzki napisal(a):

> Nie wiem czy pamietasz jak wygladal pl internet zanim powstal polpak-t i tpnet:
> wtedy za kazdy MB wyslany/sciagniety z zagranicy placilo sie 1 zl a

Nie, nie, to bylo troche pozniej... ;-)
Tak calkiem dawno zanim powstal TPNET to nic sie nie placilo za ruch, ale
potem NASK, ktory byl wtedy monopolista w Internecie wiekszym niz TPSA jest
dzisiaj w telefonach, wymyslil sobie ze "trzeba zdlawic ruch w sieci" (bo mu
lacza zagraniczne przestawaly sie wyrabiac tak jak obecnie tepsie) i
wprowadzil oplate 1 zl za megabajt. Skonczylo sie STRASZNA afera ktora oparla
sie nawet o wladze panstwowe, ale w koncu NASK z tego 1zl/megabajt sie
wycofal - tzn. pozostawil to jako opcje; albo tanszy abonament i oplata za
ruch, albo drozszy abonament, ale bez oplat za ruch. Oczywiscie prawie
wszyscy klienci NASK-u (poza Warszawa, gdzie WARMAN bedacy wlasnoscia NASK-u
autorytatywnie zadecydowal za swoich klientow ;->) zdecydowali sie na ten
drugi wariant, bo chyba tylko glupi by sie nie zdecydowal... A potem
faktycznie przyszla TPSA...

> Ale to bylo dawno temu...

Jak widac, troche pozniej niz dawno... ;-)
Cala sprawe "zlotowki za megabajt" mozna sobie przypomniec na stronie
http://www.wsp.krakow.pl/cennik/, ktora pozostala ku wiecznej pamieci... ;-)
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl