Re: Co sadzicie o ATM i IDS

Autor: Borys Pogoreło (boryspo_at_wp.pl)
Data: Thu 26 Jul 2001 - 17:35:28 MET DST

> Ja mam doswiadczenia z IDS. 2 szkoly maja do nich lacze.
Pierwsza -
> pelne komercyjne 512 kbit/s, druga - tez cos kolo tego, ale na
warunkach
> edukacyjnych (sporo taniej).

Moja szkola rowniez ma teraz polaczenie przez IDS - do tego w jej
budynku zlokalizowano Leszczynski wezel (ktory sam w wiekszosci
zlozylem :), zatem jestesmy "u samego zrodla". Jesli chodzi o
transfery, to z zagranicy na poziomie 5-30KB/s (naprawde roznie), z
polskich serwerow w granicach 40-120KB/s. Nie jestem w stanie
powiedziec jaka mamy przepustowosc, gdyz wyglada to tak, ze do szkoly
dochodzi 1Mbps przez Polpak-T, szkola ma podpisana umowe na 256kbps
(pakiet Eureka), lecz lacze dziala na pelnej przepustowosci. Jak
podlaczymy innych klientow to pewnie ogranicza, ale tak mozemy sie
cieszyc w miare szybkim dostepem.

> brak reakcji ze strony IDS na problemy (nie wspominajac o caly czas
> widocznym banerze, ale to z powodu "edukacyjnosci").

Jesli chodzi o baner, to udalo nam sie go pozbyc - szkola placi za
prad i udostepnia pomieszczenie, wiec jakos to zalatwili. Potem
okazalo sie, ze filtruja porty FTP, telnetu i snmp - trzeba bylo pisac
do nich wnioski, aby odblokowali. Teraz zauwazylem ze na
"niestandardowych" portach wszystko strasznie powoli idzie - na
przykladzie serwera HL - standardowy 27015 jak rowniez na probe 81 -
straszne skoki. Potem na 80 - wszystko pieknie. Zostawilem go na 79 -
mamy teraz nieco niestandardowego fingera :)
Oczywiscie wszystko zwalili na tepse ;)

Do wezla mam 6 hopow od mojego SDI, lecz mimo to dziala dosc
nierowno - w wiekszosci przypadkow mam ping 30-40ms i maksymalny
transfer, aczkolwiek bywa, ze idzie zaledwie 2-3KB/s.

Dodam, ze sprawe DNS-ow i rev'ow zalatwili nam praktycznie od reki,
wiec nie narzekam.
Mam nadzieje ze to wszystko pomoze w ocenie tej jednej firmy :)

b.