Re: proxy dla polpak

Autor: Pawel Krawczyk (antispam_kravietz_at_ceti.pl)
Data: Wed 25 Jul 2001 - 14:49:50 MET DST

Marek Iwanejko <miwanejk_at_hehe.elka.pw.edu.pl> wrote:

> Mowa tu o byte ratio?

Nie pamiętam, pewnie hit ale byte też było wysokie.

> Nawet wtedy gdy masz użytkownikowników 'o odmiennych zainteresowaniach'
> to można uzyskać zadowalający % hit ratio oraz byte ratio.
> Ważna jest objętość dysków w3cache'a.

Prawda.

> Tak naprawdę ciekawe efekty można zaobserwować tylko w przypadku dużych
> sieci. Nawiasem mówiąc nie jestem przekonany do pomysłu budownia
> "pionowo" hierarchii wyższej niż dajmy 2 poziomy. Tzn. można, ale
> trzeba naprawdę to nieźle zaplanować i się dogadać (między adminami).

Akurat w CETI to było zrobione na zasadzie jednego silnego w3cache w
szkielecie firmy, z którego wianuszkiem ciągneli klienci wchodzący
przez dialup i przez dzierżawki. Oczywiście korzystanie z w3cache
było dobrowolne, ale sporo ludzi stawiało u siebie Squidy zwłaszcza na
wolnych łączach.

--
Paweł Krawczyk *** home: <http://ceti.pl/~kravietz/>
security: <http://ipsec.pl/>  *** fidonet: 2:486/23