Re: proxy dla polpak

Autor: Marek Iwanejko (miwanejk_at_hehe.elka.pw.edu.pl)
Data: Tue 24 Jul 2001 - 22:04:53 MET DST

Piotrek Kapczuk <piotrek.kapczuk_at_delete-me.hoop.pl> wrote:

> [...]

Mowa tu o byte ratio?

> Procent trafień zależy od wielu czynników. Chyba najbardziej od, że tak
> powiem struktury userów. Odsetek hitów może wyglądać ładniutko jeśli jest to
> grupa osób łącząca się z podobnymi stronami, np pracownicy firmy szukający
> informacji branżowych, czy też studenci wczytujący na zajęciach tą samą
> stronę po raz setny. Inaczej bywa gdy jest to kilka osób na SDI o odmiennych
> zupełnie zainteresowaniach, gdzie profile odwiedzanych stron się nie
> nakładają.

Nawet wtedy gdy masz użytkownikowników 'o odmiennych zainteresowaniach'
to można uzyskać zadowalający % hit ratio oraz byte ratio.
Ważna jest objętość dysków w3cache'a.

> Przy dużej skali sieci, moim zdaniem, w3cache dopiero pokazuje pozaurki,
> kiedy zepnie się kilka serwerków w hierarchię. Coś jak z segmentami
> ethernetu. Jak to pozpinać switchami, działa zupełnie inaczej :)

Tak naprawdę ciekawe efekty można zaobserwować tylko w przypadku dużych
sieci. Nawiasem mówiąc nie jestem przekonany do pomysłu budownia
"pionowo" hierarchii wyższej niż dajmy 2 poziomy. Tzn. można, ale
trzeba naprawdę to nieźle zaplanować i się dogadać (między adminami).

pozdr,
 m.