Re: BGP i routing powrotny

Autor: Piotr Kucharski (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Thu 12 Jul 2001 - 22:18:17 MET DST

Grzegorz Janoszka <grzesjan_at_onet.pl-nospam> wrote:
> Hmmm... Dostajesz od peerów rózne localprefy?

W ogóle ich nie dostaję, to są lokalne preferencje w każdym ASie.

> Ja mam razem 5 sesji na zewnątrz i z każdej dostaję wszystko po
> localpref=100 - są operatorzy, którzy podają czasem inne wartości?

A skąd wiesz, że wszystko dostajesz po 100? :) Mylisz to
z tym, że wszystko masz sam ustawione na 100, co oznacza
tak naprawdę, że nie jest ustawione, bo 100 jest domyślną
wartością.

Localpref ładnie działa, jak sam wiesz, którędy lepiej powinno
iść _oraz_ jesteś w stanie poprosić peerów, żeby odpowiednio
ustawili u siebie localprefy (lub podobne), by wracało tak,
jak sobie życzysz.
  /*
  ** W przypadku niektórych operatorów to może być mało realne,
  ** a inni (chwalebny przykład IPartners) umożliwiają
  ** manipulowanie tymi wagami przez samego klienta -- przy pomocy
  ** communities.
  */
U siebie mam takie ścieżki do, powiedzmy, LubMANa:

  1887 8501 12324
      Origin IGP, localpref 100, valid, external
  8664 12324
      Origin IGP, localpref 200, valid, external, best
  5617 12346 12346 12346 12346 12346 12324
      Origin IGP, localpref 50, valid, external

ale to tylko oznacza, że ja sam ustawiłem localpref
dla ścieżki ^8664_ na 200, zaś dla ścieżki
^5617_ na 50. Gdyby nie to, że w AS12324 mają ustawione
wyższe preferencje (afair u nich jest wykorzystywany
parametr weight) dla ścieżek przez ICM, to by ode mnie
szło przez 8664, a wracało pewnie przez POL34/NASK.

p.