Re: NASK - wymiana opinii

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 12 Jul 2001 - 18:54:55 MET DST

Dnia 12 Jul 01 o godz. 3:49, Tomasz Piłat napisal(a):

> A teraz o negowaniu regulaminu...
>
> Jeżeli w Polsce sprzedam broń (tu: domenę) osobie która nie ma pozwolenia na broń,
> czyli nie może jej legalnie posiadać (tu: brak praw do zastrzeżonej nazwy),
> albo dam pojeździć swoim samochodem osobie bez prawa jazdy, jeśli któraś z tych
> osób popełni przestępstwo (tu: łamanie praw do znaków), postrzeli czy potrąci kogoś,
> to *JA* (tu: NASK) odpowiadam przed sądem za współudział. I w/g mnie ten regulamin
> chroni NASK przed czymś takim.

IMHO analogia jest bledna, poniewaz zeby posiadac bron czy moc jezdzic
samochodem, trzeba miec specjalne pozwolenie. Wiec sprzedajac komus bron czy
dajac pojezdzic samochodem faktycznie powinienes sprawdzic, czy dana osoba ma
pozwolenie, inaczej chyba nawet nie odpowiadasz za wspoludzial, tylko sam
popelniasz przestepstwo. Natomiast na to, zeby miec okreslona domene, zadnego
pozwolenia nie trzeba.
Tutaj wlasciwsza analogia bylaby IMHO taka: jezeli sprzedasz telewizor
osobie, ktora wykorzysta ten telewizor do popelnienia przestepstawa, to
odpowiada ona, a nie ty. Bo kazdemu wolno sprzedac i kupic telewizor, nie
potrzeba na to zadnych specjalnych pozwolen.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl