Re: Teleglobe i tpsa

Autor: Zbig Andrzej Gintowt (zbigg_at_cable.net.pl)
Data: Thu 12 Jul 2001 - 10:11:37 MET DST

Użytkownik "Jacek S" <tutus_at_friko5.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Ostatnio bawilem sie programem do sprawdzania trasy pakietow (Visualroute,
> swietny program). I tak sobie sprawdzilem jak leca pakiety do Wegier czy
> Slowenii. I troche mnie to zdziwilo. Droga wyglada tak
> Polska->Hamburg->(teleglobe)New York->Londyn->Slowenia lub Wegry. Hmm
czemu
> to idzie tak okrezna droga. Czy tepsa nie moglaby zrobic osobnego wyjscia
na
> Europe i na reszte swiata. Poza tym ping przed puszczeniem przez teleglobe
> wynosza 40 ms a po przejsciu przez teleglobe 300 ms.
-----------------------
Roznie to ostatnio bywa. Onegdaj wszystkie pakiety z sieci tepsy szly przez
teleglobe ny, w przypadku awarii tego ostatniego pakiety byly rutowane
awaryjnie przez cable&wireless, ale zakupione tam pasmo praktycznie
uniemozliwialo laczenie sie z Siecia swiatowa, bo pakiety "zdychaly" w
kolejce nie mogac sie przecisnac przez "waskie gardlo". Od pewnego czasu, w
normalnych warunkach pakiety przeznaczone do Europy sa kierowane przez
teleglobe Frankfurt/am Mein, a inne jak zwykle przez NYork. W przypadku
awarii wykorzystywane sa teraz zamiennie te dwie drogi. Problem w tym ze
Tepsa z reguly wykupuje za waskie pasmo (szczegolnie w okresach wzmozonego
ruchu jest to latwe do zauwazenia) i osiaga przez to dwa cele:
1. Redukuje koszt laczenia z Siecia swiatowa,
2. Zwieksza sobie wplywy od userow korzystajacych z dostepu za jednostke
czasu.
Trzeba zyc z nadzieja, ze kiedys nastapi kres takich praktyk...
ZAG