Re: Router sprzętowy + NAT firewall czy Linux Router programowy +firewall

Autor: Towarzysz Abramowski (trash_at_pisz.na.niusy.invalid)
Data: Thu 12 Jul 2001 - 01:57:40 MET DST

On 08 Jul 2001 14:46:29 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

> To takie gadki o niczym.
> Czy mozna powiedziec, ze np. BSD jest UNIXem? Linux zawiera elementy
> z BSD.

podobnie jak windows, novell i rozny osprzet sieciowy typu web cache.

> Nie wiem jak teraz, ale jak uzywalem 4.3BSD jakis czas temu, to jego
> autorzy nigdy nie okreslali go mianem UNIXa. Jedyny UNIX, jakiego
> w tej chwili moim zdaniem mozna uzywac (wspolczesny), to UNIX System V.
> Systemy innych producentow sa oparte na 4.xBSD lub na System V
> (a niektore maja elementy z obu). Formalnie jednak tylko przeniesienia
> System V (starszych juz sie prawie nie uzywa) mozna nazwac UNIXem.

rozroznienie miedzy unixa i unixopodobne na podstawie pochodzenia
zrodel jest kompletnie bez sensu. jesli mamy brac cos pod uwage,
to strukture systemu, jego podstawowe mechanizmy oraz api. z tego
punktu widzenia linux jest dosc typowym unixem, w przeciwienstwie
do unixopodobnych typu qnx, beos czy MacOS10.