Re: Router sprzętowy + NAT firewall czy Linux Router pr

Autor: HOOP S.A. (it_at_hoop.com.pl)
Data: Fri 06 Jul 2001 - 17:00:24 MET DST

Użytkownik "Towarzysz Abramowski" <trash_at_pisz.na.niusy.invalid> napisał w
wiadomości news:slrn9k9mbk.a2.trash_at_trashcan.localdoma.in...

> linux jest unixem.

Linuks nie jest unixem, vide odpowiedź Marcina poniżej. Dla niektórych są to
tylko akademickie rozważania, ale ja np zauważam różnicę. Na codzień
administruję AIXem i bliżej jest mi do *BSD niż do Linkuksa.

> podobnie jak linux. zreszta openbsd nie jest zadnym cudem
> bezpieczenstwa - vide niedawny post Al'a Viro nt bledu w ichnim
> vfs'ie; w ipfilter tez zdarzylo sie troche bugow. inna sprawa,
> ze ipfilter jest dokladniej przetestowany, niz netfilter.

System jest na tyle bezpieczny na ile fachowy i zawzięty jest jego admin. Co
nie zmienia faktu, że firewall na OpenBSD jako narzędzie, lepiej "leży mi w
ręku" niż Linuks.

--
Pozdrawiam
Piotrek Kapczuk