Re: Internet via satka

Autor: Paweł Pluta (hal9000_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 10 Jul 2001 - 11:00:08 MET DST

On Tue, 10 Jul 2001 10:24:43 +0200, obi
<obi_at_usun-to.skrzynka.pl> wrote:

>Użytkownik "gsm1" <gsm1_at_go2.pl> napisał w wiadomości
>: Ciekawe jak Ci PAR namierzy satelitarną antenę nadawczą ?
[...]
>No i oczywiscie jesli sie zastanowisz stwierdzisz iz antena,
>skierowana na satelite stacjonarnego na niezbyt wysokiej orbicie,
>umieszczona na naszej szerokosci geograficznej ma kat elewacji ok
>20°, nie trzeba wiec satelity ani samolotu aby namierzyc transmisje

Emmm. No nie ma czegoś takiego, jak satelita stacjonarny na niezbyt
wysokiej orbicie. Stacjonarna jest tylko jedna orbita - kołowa, 36000km
nad równikiem (odległości nie pomnę dokładnie). Jeżeli on wisi na naszej
długości, to się na niego patrzy praktycznie po promieniu równoleżnika,
czyli w Polsce jakieś 52 stopnie od poziomu, o ile mi wyobraźnia
przestrzenna kątów nie przestawiła. Natomiast istotnie, na satelitę
wiszącego gdzieś nad środkiem Atlantyku trzeba patrzeć już mocno płasko,
na zachód.

                Paweł Pluta

--
- Is life always like this or only when you're a child?
- Always like this.